Published On: joi, apr. 1st, 2021

Cum a ajuns un brand de lux romanesc sa fie la mare cautare in Statele Unite, Japonia si Coreea de Sud?

Testament Collection este un business inceput datorita nevoii de creativitate, alimentat de dorinta fondatorului si CEO-ului Bogdan Vlad de a face ce stie mai bine, si anume de a vinde. Pasiunea pentru parfumerie a luat nastere inca din liceu, cand si-a castigat primii bani facand comert cu parfumuri. Cum a ajuns Testament Collection, un brand de lux romanesc, sa fie la mare cautare in Statele Unite, Japonia si Coreea de Sud?

Bogdan Vlad a ales o zona de nisa pentru a aduce pe piata o linie total diferita de parfumuri, care intentioneaza sa se diferentieze nu doar prin miros, ci si prin performanta si calitatea ingredientelor folosite, explica el. Este de parere ca numarul oamenilor care au inceput sa inteleaga importanta mirosului a crescut constant in ultimii ani, iar cererea s-a dezvoltat pe masura, chiar daca nivelul calitatii ramane in continuare in deficit. In prezent, Testament Collection are o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 de euro, in conditiile in care Bogdan este singurul angajat al companiei – un „one man show”, dupa cum spune chiar el.

„In prezent, prin intermediul magazinului online, acoperim toate colturile lumii, primind comenzi din SUA pana in Japonia si Coreea de Sud, in timp ce pipeline-ul de distributie este concentrat pe tarile UE. Diferenta dintre noi si competitie sta, desigur, in ADN-ul creatiilor si al brandului ca intreg. Utilizam ingrediente naturale si obtinute in mod etic, ambalajele sunt facute din hartie reciclata si capacul este realizat din lemn natural. In plus, in 2021 si 2022 urmarim sa eliminam pana la 99% din ambalajele de plastic”, spune Bogdan Vlad.

Antreprenorul si-a construit o baza de clienti relativ recent, participand in 2019 la o serie de targuri internationale de profil din Italia, Franta, Germania, Japonia si Emiratele Arabe Unite, evenimente ce au contribuit la consolidarea nivelului de incredere pe care il au oamenii vis-a-vis de brand.

Recent, perioadele de lockdown si restrictiile de circulatie au condus la o scadere dramatica a operatiunilor Testament Collection, fapt ce a determinat firma sa se adapteze treptat la conditiile impuse de pandemie, avand in vedere ca produsele companiei trebuie testate in mod constant. Vanzarile au suferit un declin de aproape 80% in prima jumatate a anului trecut, reusind sa se redreseze usor in S2/2020. Insa 2021 incepe sa ofere deja semne de imbunatatire. La inceputul anului, Douglas – cel mai mare retailer german de parfumuri din Europa – a anuntat ca va inchide circa 20% din magazinele pe care le detine de-a lungul continentului, adica aproximativ 500 de unitati, miscarea fiind lansata din cauza cicatricilor economice ale pandemiei, care accelereaza ritmul de tranzitie catre spatiul digital. Intre timp, romanii cheltuie anual circa 1,5 miliarde de lei pe parfumuri, suma ce se traduce prin cel mai important segment al pietei de produse cosmetice si de ingrijire ca valoare. Insa aproape jumatate din vanzarile de parfumuri sunt dominate la varf de gigantii Avon si Oriflame. In Europa, veniturile segmentului de parfumuri sunt estimate la 14,17 miliarde de euro in 2021, conform portalului Statista.com

„Romanii sunt mari consumatori de produse premium in general. Ne place sa ne simtim bine in pielea noastra, insa oferta de produse premium pe piata locala nu este la fel de diversificata comparativ cu celelalte tari unde suntem prezenti. Tinem la aparente si ne place sa fim admirati, asa ca ajungem sa cheltuim pentru asta. Produsele de acest gen au ajuns mai tarziu la noi decat in alte tari in care operam si, in aceste conditii, este normal sa fim mai curiosi”, a adaugat CEO-ul Testament Collection pentru BM, care este optimist in ceea ce priveste dezvoltarea segmentului sau de activitate in continuare.

Aproximativ 30% dintre clientii companiei sunt romani. Totusi, spre deosebire de tara noastra, strainii au cultura de a incuraja ideile si businessurile mici, spune Bogdan Vlad, fapt ce nu le permite marilor companii sa practice politici de monopol. Incurajarea micilor afaceri si start-up-urilor ofera automat sansa de obtine un anumit grad de succes, mentalitatea fiind mai bine inteleasa in tarile vestice, unde capitalismul a avut timp sa se inradacineze in modul de gandire al oamenilor.

Printre principalele probleme cu care se confrunta un brand de parfumuri de nisa se numara largirea pipeline-ului de productie si faptul ca oamenii cu venituri mici si medii tind sa inteleaga mai greu politicile de pret, la care se adauga procesele de productie, ingredientele si ambalajele. Procedurile de creare ale unui parfum, in conditiile in care sunt respectate normele si regulile prezente la nivelul pietei, implica in primul rand alegerea parfumierului si producatorului de materie prima.

Apoi, sunt abordate conceptul de design si preformularea ADN-ului, sau a «sucului initial», cum este descris in industrie, urmate de validare, testele de stabilitate/performanta, sampling si evaluari. Ulterior, se ajunge la asamblare si impachetare, fiind tratate intr-un final zonele de hype, marketing si alte initiative care stimuleaza interesul in produse.

Cum a ajuns Bogdan Vlad in acest domeniu? El si-a inceput parcursul de antreprenor in urma cu un deceniu, pe cand avea 24 de ani, migrand de la site-uri de vanzari colective la resurse umane, marketing pentru companii producatoare de cosmetice de lux si traininguri concentrate pe vanzari. „Am ajuns sa fac ceea ce iubesc si sa aduc impreuna toata experienta acumulata intr-un proiect care ma defineste in totalitate. Anii de cariera au fost ca un montagne russe si simt cumva ca povestea mea abia acum incepe.”

 

Comentarii

comentariu

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>