Published On: vin, dec. 18th, 2020

Romanii incep sa acceseze serviciile online ale primariilor, pentru programari si taxe

Contribuabilii romani incep sa acceseze serviciile online ale primariilor, iar in topul preferintelor de utilizare a acestora se regasesc plata impozitelor sau a taxelor si efectuarea programarilor in cadrul institutiilor de stat, conform unui studiu realizat de un furnizor de aplicatii software.
In topul domeniilor de interes pentru accesarea serviciilor publice online, in afara de plata taxelor si a impozitelor locale, se afla activitatile legate de diverse utilitati din administratiile publice (35%) sau alte sesizari (19% dintre respondenti). Cu procente mai mici, urmeaza interactiunile online legate de evenimente locale, situatii legate de urbanism si diverse alte domenii, transmite Agerpres.
Potrivit studiului, marea majoritate a respondentilor (42%) interactioneaza in general cu o singura primarie si doar 14% solutioneaza diverse probleme accesand servicii online de la mai mult de 3 institutii locale. Acest lucru denota ca persoanele care au cele mai multe interactiuni cu institutiile publice inca nu folosesc sau nu stiu de existenta acestor servicii.
„Odata cu implementarea modulelor software in institutiile publice, noi oferim consultanta si pachete de promovare a acestor module catre comunitatea locala, pentru a ne asigura ca despre facilitati afla cat mai multe persoane. Nu toate institutiile statului au un departament specializat in comunicare si relatii publice si ne-am dat seama ca uneori eforturile primariei pot ramane fara rezultate vizibile, daca softurile achizitionate nu sunt si folosite de cetateni, din cauza faptului ca acestia nu afla despre existenta acestora”, a declarat Florian Simionescu, CEO-ul furnizorului de aplicatii software, care are o experienta de peste 15 ani in administratia publica locala.
In ceea ce priveste modul in care sunt accesate serviciile online ale institutiilor publice, studiul a confirmat faptul ca telefoanele mobile sunt preferate de romani pentru realizarea platilor (47%), efectuarea programarilor online pentru servicii publice (45%) sau interogarea stadiului documentelor in relatia cu institutia (28%).
Studiul s-a derulat in luna noiembrie a acestui an si are la baza un esantion de 1.015 persoane, femei si barbati cu varsta de peste 18 ani, selectati atat din mediul urban, cat si rural, de pe teritoriul Romaniei.

 

 

Sursa: Digi24

Comentarii

comentariu

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>