Published On: mar, dec. 15th, 2020

Probleme fara precedent pentru avioanele intoarse in curse dupa ce au stat blocate la sol timp indelungat

Companiile aeriene sunt atentionate sa verifice cu atentie avioanele care sunt reintroduse in serviciu dupa ce au stat blocate la sol in perioada pandemiei de COVID-19. Numarul fara precedent al aeronavelor blocate la sol a dus la o explozie a problemelor legate de pregatirea pilotilor, mentenanta si cuiburile de insecte care blocheaza senzorii avioanelor, transmite Reuters.
Potrivit Asociatiei Internationale de Transportat Aerian (IATA), numarul de aterizari cu probleme a crescut exploziv in acest an.
Alarmate de datele IATA, companiile de asigurari au inceput sa adreseze intrebari companiilor aeriene daca pilotii lor fac o pregatire suplimentara cu accent pe aterizari.
Pregatirea pilotilor nu este insa singura ingrijorare. Agentia Uniunii Europene pentru Siguranta Aviatiei (EASA) a raportat o “tendinta alarmanta” cu privire la numarul de rapoarte cu privire la date incorecte cu privire la viteza si altitudine furnizate de senzorii avioanelor cu prilejul primului zbor al unui avion care a stat mai mult timp blocat la sol.
Au existat cazuri in care procedurile de decolare au trebuit sa fie abandonate iar avionul a revenit la baza.
in majoritatea cazurilor problemele au fost cauzate de insecte care si-au facut cuiburi in tubul pitot, un senzor care transmite date computerelor de la bordul avioanelor.
in luna iunie, un comandant al unui avion Wizz Air a fost nevoit sa abandoneze procedura de decolare dupa ce senzorul care masoara viteza avionului arata zero. La o examinare ulterioara a avionului a fost descoperit un cuib de insecte in unul dintre tuburile pitot, dupa ce avionul fusese parcat la sol timp de 12 saptamani inaintea zborului.
Kate Seaton, partener la firma de avocatura HFW, spune ca echipajele avioanelor trebuie sa fie constiente de posibilele defecte care este posibil sa nu fie identificate corect in momentul in care avioanele au fost reintroduse in serviciu dupa o perioada fara precedent de blocare la sol. “Suntem intr-o situatie fara precedent iar industria trebuie sa ia masuri pentru a diminua riscurile si sa fie pregatita pentru ceva neasteptat”, spune Kate Seaton.
Companiile aeriene sustin ca au pus la punct programe de pregatire pentru pilotii care reintra in serviciu, programe care variaza de la cursuri de teorie pana la sedinte in simulator si verificari in timpul zborurilor, in functie de durata absentei lor de la lucru.

 

 

Sursa: Digi24

Comentarii

comentariu

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>