Published On: joi, nov. 14th, 2019

Samsarii din perimetrul soselei Buzaului isi pot combina in continuare linistiti “marfa”

S-a aflat cum de samsarii de masini isi desfasoara activitatea nestingheriti, pe strada Buzaului, vi-a-vis de Penny Market, in ciuda faptului ca unii locuitori din zona sunt deranjati de intreaga activitate. Raspunsul unei petitii adresate Primariei Braila de catre un cetatean revoltat de activitatile, spune el ilegale “desfasurate in perimetrul cuprins intre Soseaua Buzaului si strada Calugareni si Aleea Tomis, strada Milcov si Aleea Farmaciei, face lumina in aceasta privinta. Aceasta zona este vizitata zilnic de samsarii ale caror masini sunt parcate acolo, dar si de nenumarati cetateni dornici de a studia piata auto din Braila. Totul spre nemultumirea initiatorului petitiei care, spune el, “vanzatorii si clientii isi fac nevoile fiziologice si isi arunca resturile menajere printre masinile expuse spre vanzare, transformand zona intr-un focar de infectie si intr-o imagine mizerabila pentru orasul Braila”.

Initiatorul petitiei le cere, in scris, mai marilor Brailei informati privind proprietarii acestui teren, si daca detin autorizatie de functionare emisa in conditiile legii de catre primaria Braila. De asemenea, vrea sa afle daca, conform Planului Urbanistic General al municipiului Braila, actualii propietari pot desfasura astfel de activitati, in acel perimetru.

In replica, Primaria Braila a venit cu explicatii conform carora nu are nicio legatura cu intregul comert desfasurat in zona, aducand in spijinul acesta, articole din legi.

  1. “Din verificarile efectuate a rezultat faptul ca terenul cuprins in perimetrul indicat de dumneavostra este proprietate privata a unor persoane fizice, iar ecologizarea acestuia constituie o obligatie ce revine in exclusivitate proprietarilor sai.
  2. Comercializarea autoturismelor la care faceti referire nu constituie o activitate comerciala in sensul Legii 31/1990 si prin urmare, institutia nostra nu a emis avize de functionare intrucat avizarea activitatilor comerciale se efectueaza doar pentru persoanele juridice infiintate in temeiul actului normativ mai sus mentionat.
  3. Amplasarea autoturismelor spre vanzare se face cu acordul expres/tacit al proprietarilor de teren, Municipiul Braila nefiind implicat in acest sens.
  4. La nivelul anului 2001, cand a fost aprobat P.U.G.-ul Municipiului Brdila prin H.C.L.M. nr. 2/2001, acest teren se afla in proprietatea Municipiului Braila si in administrarea Consiliului Local Municipal Braila, cu destinatia de spatiu verde. Ulterior, acest teren a fost restituit in natura, in temeiul Legii nr. 10/2001 fostilor proprietari. Prin restituirea in natura, regimul juridic al terenului in discutie revine la forma anterioara exproprierii, adica curti — constructii, aspect ce este mentionat si in proiectul noului P.U.G. at Municipiului Braila ce urmeaza a fi aprobat.
  5. In ceea ce priveste plata unor obligatii fiscale pentru activitatile de inchiriere a spatiilor/terenurilor, aceasta se datoreaza bugetului de stat si nu bugetului local, administrat la nivel local de catre Administratia Judeteana a Finantelor Publice Braila aflata in subordinea Directiei Generate Regionale a Finantelor Publice Galati.
  6.  Vanzatorii autoturismelor la care faceti referire achita bugetului local al Municipiului Braila doar impozitul pentru detinerea autoturismelor. Comercializarea autoturismelor de catre persoanele fizice nu este o activitate supusa Codului Fiscal.
  7. Municipiul Braila poate fi implicat si poate reglementa, organiza si sanctiona astfel de activitati doar daca acestea sunt efectuate de catre persoane juridice autorizate in acest scop.”

In Braila exista un targ auto privat, organizat in parcarea fostului supermarket PIC, unde masinile pot fi expuse la vanzare fara probleme, insa se pare ca samsarii gasesc si alte locuri unde pot comercializa autoturismele SH.

Comentarii

comentariu

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>