Published On: joi, Iul 13th, 2017

Inca un pas inainte spre construirea podului peste Dunare / Podul peste Dunare, in dezbatere publica pana vinerea viitoare

Ministerul Transporturilor a lansat in aceasta saptamana in dezbatere publica proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Pod suspendat peste Dunare in zona Braila”.

Potrivit informatiilor postate pe site-ul Ministerului Transporturilor, “in prezent trecerea de pe un mal pe altul al Dunarii in zona Braila/Galati se realizeaza numai pe apa, cu bacul. Romnav asigura traversarea Dunarii cu bacul in zona Braila – Smardan iar Navrom Bac S.R.L. asigura traversarea Dunarii cu bacul pentru vehicule, masini de mare tonaj, pasageri intre Galati si localitatea I.C. Bratianu din judetul Tulcea. (…) Pe timp de iarna, in situatia cand Dunarea ingheata, primavara cand curg sloiuri si ori de cate ori este ceata sau furtuna, traversarea practic se intrerupe, legatura cu Dobrogea atat a zonei Braila, Galati cat si a intregii Moldove trebuie sa se faca pe la podul Giurgeni – Vadul Oii cu un spor de distanta de parcurs de 133 km pentru relatia Tulcea si de 56 km pentru relatia Constanta. (…) In data de 26.05.2014 in sedinta Consiliului de Adminstratie a C.N.A.D.N.R – S.A s-a aprobat demararea procedurii de achizitie publica in vederea incheierii contractului de servicii pentru „Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru „Pod suspendat peste Dunare in zona Braila” iar in data de 23.04.2015 contractul de servicii a fost semnat cu Asocierea S.C. I.S.P.C.F S.A- S.C. E.D.IN S.R.L.- S.C.S.T.E. S.RL. – S.C. PEGASO INGEGNERIA S.R.L”.

In ceea ce priveste investitia care urmeaza sa se faca, aceasta are ca scop „realizarea podului suspendat peste Dunare in zona Braila si conexiunea acestuia cu drumurile nationale existente. Valoarea estimata: 2,594 miliarde de lei, cu TVA repartizata pe patru ani astfel: anul I – 858.568 lei, anul 2 – 857.071 lei, anul 3 – 428.664 lei si anul 4 – 449.441 lei. Drumul proiectat se executa pe teritoriul adminis­trativ al localitatilor Braila si Vadeni (judetul Braila) si respectiv Smardan si Jijila (judetul Tulcea).

Traseul drumului incepe la intersectia DN2B Buzau – Braila – Galati cu soseaua Baldovinesti km 110+334.10 de pe DN2B si se conecteaza cu DN22 Ramnicu Sarat-Braila-Tulcea la km 108+310.80 de pe DN 22, in zona localitatii Jijila, avand o lungi­me totala de 19,095 km. Varianta cuprinde si un racord la DN22 Smardan-Macin, care asigura legatura spre Constanta prin Macin. Aceasta legatura incepe de la km 7+940 al traseului principal si se opreste la km 89+878.50 al DN 22, avand o lungime de 4,328 km.

Drumul proiectat este impartit in doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila (lungime 19,095 km) si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin (lungime 4,328 km).

Comentarii

comentariu

About the Author