Published On: mie, Iun 28th, 2017

Aerul conditionat din autobuze un subiect controversat / Unii soferii nu-l pornesc pentru a face economie, iar cand e pornit apar batrani care il vor inchis “ca-i prinde curentul”

Recent, primarul Marian Dragomir a spus intr-o conferinta de presa ca in aceasta vara ca in toate autobuzele prevazute cu sistem de climatizare aerul conditionat va functiona la capacitate maxima. Dupa aceasta declaratie, unii soferii Braicar s-au conformat si au pornit sistemul de climatizare, in autobuzele care prevad un astfel de sistem. Din pacate la orele de varf, cand autobuzele sunt pline pana la refuz, aerul conditionat nu face fata. Mai mult, unii calatori, desi soferul de le cere sa inchida geamurile, refuza pentru ca ar mirosi foarte urat.

“Toate autobuzele care au prevazuta instalatie de aer conditionat o vor avea pornita in aceasta vara. Mai mult, toate autobuzele noi ce vor fi cumparate vor avea instalatie de climatizare si bineinteles asa cum legea ne obliga rampa pentru persoanele cu dizabilitati”, a spus Marian Dragomir.

Mai unii calatori se plang de conditiile aproape inumane in care se calatoreste in Braila cu traficul comun, acuzand fie ca aerul conditionat nu se porneste pentru a se face economie, fie ca atunci cand se porneste, pasagerii deschid geamurile din cauza mirosului greu.

“Cum de nu vede nimeni in ce conditii calatorim? La orele pranzului e o caldura insuportabila in autobuze si tramvaie. Daca au aer conditionat de ce nu este pornit?”, “Am atras atentia soferului sa porneasca aerul conditionat, daca este functional, si mi-a zis ca are ordin sa faca economie, asa ca sa dam drumul la geamuri sa se faca curent in timpul mersului. In felul asta ies si mirosurile”, “Degeaba au aer conditionat autobuzele astea noi. M-am urcat in mai multe astfel de autobuze si nu venea nici un fir de aer rece. Doar sufla aer cald prin fantele acelea din plafon”, “Am urcat in autobuz si se facea pur si simplu risipa de energie pentru ca se statea cu geamurile deschise, dar si cu instalatia de aer conditionat pornita. Degeaba a incercat soferul sa-i determine pe calatori sa inchida geamurile ca sa poata fi eficienta instalatia AC ca lumea nu voia, din cauza mirosului. Fel de fel de lume circula cu autobuzul”, “La autobuzele astea mici, care circula pe liniile 13, 16 si 17, se simte cand e pornit aerul conditionat, pentru ca se face mai racoare. Problema este ca in continuare sunt supraaglomerate la orele de varf si stam unul in altul. Practic, nu se mai simte nici o imbunatatire. Ar trebui sa bage mai multe masini pe trasee ca sa nu mai fie asa aglomeratie”, “Am fost martorul unei situatii de-a dreptul comice: s-au certat mai multi varstnici intre ei si toti cu soferul daca sa opreasca sau nu aerul conditionat. Unii ziceau ca sunt bolnavi si-i trage curentul, altii ca mor de caldura, iar soferul era prins la mijloc in aceasta disputa. Ce era sa faca bietul om: i-a lasat sa se certe intre ei”, “La autobuzele verzi aduse acum cativa ani era functional un afisaj in fata, langa sofer, care indica data, ora si temperatura din autobuz. La unele dintre ele, soferii au acoperit acel afisaj pur si simplu ca sa nu mai vedem ce temperatura e in masina. Asta vara indicau chiar si 37 de grade acolo, in autobuz”, “De ce nu se face nimic cu caldura pe tramvaie. Te coci in ele la orele pranzului si dupa-amiaza. Ca sa nu mai zic ca drumul spre Statiunea Lacu Sarat devine un cosmar la orele de varf cand e si aglomeratie si caldura insuportabila. Mai sunt unii calatori care insista sa fie inchise geamurile, ca le este curent”, sunt doar cateva dintre comentariile ajunse la redactia Obiectiv Vocea Brailei privind caldura din mijloacele de transport in comun.

Comentarii

comentariu

About the Author