Published On: mar, Feb 28th, 2017

Modernizarea Caii Galati a creat disensiuni intre primarul Dragomir si consilierul municipal Bogdan Botea(PND)

In ultima sedinta a Consiliului Local Municipal, modernizarea Caii Galati, pe tronsonul Podul Brailita-drumul judetean 221B, a generat multe discutii intre primarul Dragomir si consilierul local PND Bogdan Botea. Consilierul a cerut modificarea proiectului ce vizeaza modernizarea zonei respective. Practic, consilerul dorea ca printr-un amendament sa se adauge in proiect si modernizarea pe structuri rigide a tronsonului, intrucat zona respectiva este frecventata de camioane de mare tonaj.

“Tronsonul Calea Galati, intre Podul Brailita si drumul judetean 221B, face parte din traficul de marfa si traficul greu care se desfasoara intre Moldova si Portul Constanta. Dupa cum stiti, starea lui este foarte proasta. Noi propunem ca aceasta modernizare sa fie facuta astfel incat soseaua sa fie realizata pe o structura rigida, care sa permita atat rezistenta ei in timp, cat si impiedicarea disconfortului cetatentilor in acest cartier. De ani multi, pe aceasta ruta trec masini care au tonaj 40-50 tone si practic creaza un disconfort extraordinar de mare atat locuitori, cat si traficului in sine. Acest trafic greu, care nu ar trebui sa se desfasoare prin oras, pune in pericol chiar micul trafic si siguranta cetatenilor. Noi propunem un amendament in sensul ca modernizarea sa fie facuta pe structuri rigide si nu doar pe asfaltare simpla, in sensul in care baza structurii sa se faca din fier beton, ca sa reziste cel putin 10 ani”, a spus Botea.

Edilul sef i-a spus consilierului ca nu se pot aduce modificari proiectului, deoarece in sedinta respectiva s-a votat modificarea cotei TVA, de la 20% la 19%, iar aprobarea indicatorilor tehnico-economici s-a facut anul trecut, iar un amendament asemenea celui propus ar intarzia demarea lucrarilor.

"Sa inteleg ca faceti o propunere pentru viitor. Daca considerati ca este necesar sa facem aceasta structura rigida, oprim finantarea in acest moment, lucru care ne poate atrage penalitati si mai dureaza alti ani pana incepem executia. (…) Trebuie sa avem in vedere oportunitatea si necesitatea rezolvarii tuturor problemelor de infrastructura din oras(…)Eu am incercat sa fiu elegant, dar avand in vedere ca acest CLM a aprobat indicatorii si nu a existat o discutie atunci, noi actualizam doar valoarea TVA la un proiect care are deja licitatia finalizata. Daca dumneavostra considerati ca trebuie sa il modificam, tot dumneavoastra o sa le explicati cetatenilor din acea zona ca lucrarile se vor amana. Cred ca ar fi bine sa citim in integritate continutul proiectelor, si apoi sa venim cu amendamente", a spus Dragomir.

Dupa mai multe discutii, proiectul care a starnit discutii contradictorii, a trecut, consilierul CLM Botea abtinandu-se.

Comentarii

comentariu

About the Author