Published On: lun, Feb 6th, 2017

ITP-ul se modifica / Masinile cu aceste defecte vor trece mai usor de inspectie

Potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, autovehiculele vor putea trece de inspectie daca au, cel mult defecte minore, iar daca va fi vorba de defecte mai grave, acestea vor trebui reparate in maximum 30 de zile, scrie avocatnet.ro. Mai exact, „in cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata doar deficiente minore, se considera ca inspectia a fost trecuta, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspectiei”, scrie in propunerea de act normativ.

Daca la verificari vor fi gasite defecte defecte periculoase, masinile nu vor trece de inspectie si proprietarii vor fi nevoiti sa le repare in cel mult 30 de zile. „In cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata deficiente majore, se considera ca inspectia nu a fost trecuta. Este necesara o noua inspectie a vehiculului in maximum 30 de zile de la inspectia initiala. In cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata deficiente periculoase, se considera ca inspectia nu a fost trecuta. Este necesara o noua inspectie a vehiculului in maximum 30 de zile de la inspectia initiala”, este punctat in proiectul publicat de MT.

In acest sens, soferii care vin cu masinile pentru efectuarea ITP-ului vor fi informati despre deficientele ce trebuie remediate. Totodata, prevederile propuse de minister includ si definitii pentru cele trei categorii de defecte, dupa cum urmeaza:

    -deficiente minore: deficientele care n-au un efect semnificativ asupra sigurantei vehiculului sau impact asupra mediului si alte neconformitati minore;

    -deficiente majore: deficientele susceptibile sa compromita siguranta vehiculului, sa aiba impact asupra mediului sau sa-i puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic si alte neconformitati mai importante;

    -deficiente periculoase: deficientele care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au impact asupra mediului.

Ce defecte sunt considerate minore

Concret, deficiente minore sunt placile cu numarul de inmatriculare deteriorate, pedala de frânare cu imbracamintea uzata, lipsa capacului de la rezervorul lichidului de frâna, geamurile fisurate, oglinzile deteriorate sau sistemul de dezaburire deteriorat. De asemenea, mai sunt incadrate ca deficiente minore sursa defecta de lumina, suportul rotii de rezerva aflat intr-o stare necorespunzatoare, scurgerile de ulei de transmisie si dispozitivele antifurt defecte. Potrivit ordinului citat de avocatnet.ro, defectele minore nu implica o reexaminare a masinii, insa este necesar ca acestea sa fie remediate intr-un timp cât mai scurt.

Defecte majore sunt considerate lipsa numarului de inmatriculare, servofrâna deteriorata, neactionarea frânei pe una sau mai multe roti, lampile de frânare lipsa, caroseria reparata necorespunzator sau suruburile de siguranta lipsa de la transmisie. Defectele periculoase sunt considerate, de exemplu, uzura excesiva a discurilor de frâna, jocul excesiv la volan, jocul excesiv la rulmentii rotii sau scurgerile de combustibil.

Documentul se afla momentan in dezbatere publica, ceea ce inseamna ca, pentru a se aplica, are nevoie atât de aprobarea Guvernului, cât si de a Parlamentului.

Sursa: Promotor.ro

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author