Published On: vin, Ian 20th, 2017

PLANUL DE FABRICARE A DOSARELOR

Cititi uluitoarea recunoastere a lui Augustin Lazar despre actul de infiintare a politiei politice. Protocolul dintre servicii si parchete a fost anulat de Procurorul General: “Este adevarat ca a existat un protocol care nu mai exista. Cred ca este si o lipsa a mea, nu am facut mare caz atunci cand am preluat mandatul, sa spun: 'Nu mai exista niciun protocol'. In protocol se discuta despre echipe operative intre Ministerul Public si serviciile de informatii”.

augustin_lazar_constantinescuIata dovada suprema a existentei statului mafiot de care a vorbit Traian Basescu, care s-a manifestat in ultimul deceniu prin fabricarea de dosare pe filiera SRI-DNA, dar si a altor serviciile de informatii si mari parchete, gratie unui protocol secret semnat intre aceste institutii. Dupa recunoasterea facuta catre UNJR de Departamentul Securitatii Statului, care a confirmat ca in baza unei hotarari a CSAT s-au format echipe mixte magistrati-ofiteri ai serviciilor secrete s-a creat un camp tactic in Justitie care a urmarit deschiderea de dosare penale, inclusiv pentru impiedicarea unor politicieni de a accede in functii importante de stat.

Prezent la sedinta din 18 ianuarie 2017, Procurorul General al Romaniei, Augustin Lazar (foto), a recunoascut ca a existat un protocol secret intre servicii si parchete, care s-a concretizat prin formarea unor echipe mixte de magistrati si ofiteri de informatii, dar ca acest protocol ar fi fost incetat de el personal, cand a preluat sefia Ministerului Public.

Augustin Lazar a marturisit membrilor CSM si reprezentantilor asociatiilor profesionale ale magistratilor care au luat parte la sedinta in care Procurorul General a confirmat existenta protocolului, ca este inadmisibil sa existe o colaborare a procurorilor cu ofiterii de informatii, intrucat nu este permisa de lege imixtionarea celor din urma in anchetele penale. Recunoasterea lui Augustin Lazar este foarte grava si confirma politia politica din ultimul deceniu, care a fabricat sute de dosare finalizate cu achitari si cu distrugeri de destine si cariere a unor personalitati publice.

Recunoasterea lui Lazar trebuie sa conduca automat la formarea unei comisii parlamentare care sa stabileasca cat de mult au penetrat serviciile sistemul judiciar, cati judecatori si cati procurori se fac vinovati de acceptarea intrarii in colaborare cu serviciile de informatii, in conditiile in care Legea nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor interzice acestora sa fie informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii, sub sanctiunea excluderii din magistratura, fiind prevazuta de lege obligativitatea ca fiecare judecator si procuror sa completeze declaratii pe proprie raspundere ca nu sunt informatori/colaboratori sau ofiteri acoperiti ai serviciilor de informatii.

Practic, ne putem afla in situatia in care o ancheta a Parlamentului sa stabileasca faptul ca sute de judecatori si procurori au facut parte ilegal din campul tactic, in special in dosarele rasunatoare de coruptie.

Amintim ca in februarie 2016, prezent la bilantul activitatii DNA pe anul 2015, directorul SRI Eduard Hellvig a confirmat oficial: “SRI aloca resurse umane de cel mai inalt nivel in cooperarea cu DNA. Asta se poate traduce in sute de echipe operative comune, care reprezinta un parteneriat inter-institutional de succes. Acest standard de excelenta profesionala este replicat in toata tara. Vreau sa ii asigur pe cei din structurile teritoriale ale DNA ca la nivelul conducerii strategice a SRI acordam o atentie deosebita manierei de cooperare la nivel teritorial.”

Iata recunoasterile Procurorului General al Romaniei Augustin Lazar:

Prezentam in continuare explicatiile Procurorului General al Romaniei Augustin Lazar sustinute in sedinta Plenului CSM din data de 18 ianuarie 2017, la care au luat parte si asociatiile profesionale ale magistratilor:

"Este adevarat ca a existat un protocol care nu mai exista. Cred ca este si o lipsa a mea, care nu am comunicat, nu am facut mare caz atunci cand am preluat mandatul, sa spun: 'Nu mai exista niciun protocol care sa prevada comisii mixte sau echipe mixte sau nu stiu ce'. A existat un protocol in care se discuta despre echipe operative intre Ministerul Public si serviciile de informatii, insa eu mereu mi-am pus urmatoarea problema: acest protocol nu exista, eu nu mi l-am insusit si nu mergem inainte cu astfel de inginerii, sa zic asa, pentru ca ele nu se gasesc in Codul de procedura penala, Doamne Dumnezeule… Noi anchetam, iar dumneavoastra judecati dupa Codul de procedura penala. Nu exista nimic altceva care sa se numeasca echipa mixta sau nu stiu ce.

Cine a deschis cursul de criminalistica a putut vedea cu usurinta… acum, o sa va cer scuze, eu sunt titularul unui curs de criminalistica, procurorul este cel care coordoneaza o echipa alcatuita din ofiteri ai politiei judiciare. Ofiterii politiei judiciare sunt, potrivit legii, abilitati sa efectueze acte de urmarire care sunt apte, au caracter legal, pot fi prezentate in fata judecatorului, se pot administra probe si sunt luate de mijloace de probe pentru a se da o solutie intr-un dosar. Procurorul nu face parte din echipa, procurorul este coordonatorul, scrie in Codul de procedura penala, conduce si coordoneaza activitatea politiei judiciare. El nu se confrunta cu niciunul dintre membrii din echipa de ofiteri ai politiei judiciare. Ea este alcatuita strict din acei ofiteri. Cine vine din exterior cu mapa la subtioara pentru a aduce informatii acelor care lucreaza nu are ce se adresa nici ofiterilor politiei judiciare pentru ca nu are abilitarea de a efectua impreuna cu ei acte de urmarire penala, ci celui care conduce si coordoneaza aceasta activitate.

Se poate discuta de o echipa daca ne asezam la masa si ei vin cu mapa si ne prezinta mapa activitatii informative din care rezulta anumite infractiuni ca orice alta institutie. Orice institutie, orice functionar public, daca afla despre savarsirea unei infractiuni trebuie sa sesizeze organele competente. Dar nu are ce cauta, si eu as zice ca lucrurile astea mie mi-au fost foarte clare nu de atunci, eu fac de mult timp activitate de urmarire penala, nu are ce cauta operatorul de informatii sa imi conduca ofiterii mei pentru ca eu le spun ce au de facut, si le spun in scris si motivat cum spune Codul de procedura penala, si nu are nici ce sa ma conduca pe mine procuror, in afara de cazul ca, Doamne fereste, eu comit o infractiune. Asa ca imi pot imagina ca a fost o comisie mixta, nu stiu ce si cum, ca si eu as dori sa stiu, dar poate Inspectia Judiciara sa afle de vreo comisie de asta mixa ca a facut cumva anchetele, ca a facut altcineva acte de urmarire in afara ofiterului abilitat si ca a semnat actele prin care a dat dispozitii procesual penale altcineva decat procurorul care trebuia sa o faca.

Eu imi doresc sa va asigur ca sub mandatul meu, de cand mi-am luat acest mandat, am discutat cu colegii mereu: 'daca doriti sa fiti magistrati ai Ministerului Public si doriti sa fiti luati in serios, urmariti-va, supravegheati-va ofiterii de politie judiciara cu ceea ce fac ei, dar sa stiti pas cu pas, si nici nu va substituiti actelor lor, decat in situatiile in care sunt niste cauze mai complexe unde vedem ca politia are dificultati si acolo procurorul personal intra si face un act de urmarire penala'. Dar nu are ce face sa se substituie, si mereu i-am incurajat: 'indepliniti-va atributiile de magistrati ai Ministerului Public pentru ca voi raspundeti de drepturile fundamentale si de ansamblul procesual penal al dosarului'.

In acest context, nu vad locul acestei comisii mixte! Care ce sa faca aceasta comisiei mixta? Nu are ce… Mai ales acum… noi suntem privilegiati ca avem un nou cadrul legal prin care ne arata foarte clar ca ofiterii de informatii nu au atributii nici macar in materie de interceptari, de supravegheri operative, etc., decat in cazul in care avem de-a face cu infractiuni specifice, la securitatea nationala, terorism si alte chestiuni de acest mod. Si, in rest, fiecare procuror care crede, este convins ferm ca este magistrat al Ministerului Public trebuie sa isi conduca anchetele, sa isi conduca ofiterii politiei judiciare si sa nu permita nimanui sa intre in acest spatiu de care el raspunde personal. Aaa, incalca institutional, se trimit prin posta sau vine reprezentantul operatorului de informatii cu mapa la subtioara si prezinta conducerii unitatii ce date cred ei ca au relevante pentru a se desfasura o ancheta. In rest, numai de bine!”

Iata textul legal incalcat cu brutalitate in Romania de regimul Traian Basescu, care a pus bazele functionarii unei justitii oculte paralele pe care astazi insusi Traian Basescu o califica drept “stat mafiot”

Legea nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor:

Art. 7 – (1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat acestora si personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii.

(2) Persoanele prevazute la alin. (1) completeaza, anual, o declaratie autentica, pe propria raspundere potrivit legii penale, din care sa rezulte ca nu sunt lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii.

(3) Consiliul Suprem de Aparare a tarii verifica, din oficiu sau la sesizarea Consiliului Superior al Magistraturii ori a ministrului justitiei, realitatea declaratiilor prevazute la alin. (2).

(4) Incalcarea dispozitiilor alin. (1) conduce la eliberarea din functia detinuta, inclusiv cea de judecator sau procuror.

sursa luju.ro

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-