Published On: vin, iun. 29th, 2018

Atunci cand alegeti sa faceti cumparaturi online, va asumati riscul de a va confrunta cu o serie de neplaceri, chiar daca va luati masuri de precautie si alegeti site-uri de pe care ati mai facut achizitii

Astfel, ati putea avea neplacuta surpriza de a primi produse defecte sau deteriorate, alte produse decat cele comandate sau chiar de a nu va fi livrate deloc bunurile pentru care ati platit. De aceea, este foarte important sa salvati toate documentele legate de achizitie.

Daca intampinati probleme privind livrarea produselor comandate sau calitatea acestora, ar trebui sa stiti urmatoarele lucruri:

–           intotdeauna, pentru rezolvarea problemei, trebuie sa contactati mai intai magazinul la care ati plasat comanda; este de preferat sa folositi in acest scop posta electronica, astfel incat sa puteti salva corespondenta cu comerciantul;

–           daca ati platit online si nu puteti rezolva problema recuperarii banilor cu comerciantul, contactati serviciul pentru clienti al bancii. Acestea va vor oferi instructiuni suplimentare, de exemplu daca ar trebui sa depuneti o plangere la politie;

–           pentru sustinerea solicitarilor adresate bancii emitente a cardului, atasati copii ale corespondentei dumneavoastra prin e-mail cu comerciantul;

–           aveti dreptul de a returna produsele achizitionate online, in termen de 14 zile calendaristice de la momentul intrarii in posesia fizica a bunurilor                         (art. 9 din Ordonanta de urgenta nr. 34 /2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii). Exista, insa, si exceptii de la posibilitatea returnarii, printre acestea aflandu-se produsele personalizate la cererea clientului, produsele care se deterioreaza usor sau expira rapid;

–           nu sunteti obligati sa dati comerciantului explicatii referitoare la  motivul returnarii, ci doar sa completati formularul de retragere pe care acesta trebuie sa il puna la dispozitie pe site, ori sa va exprimati intentia telefonic sau prin email;

–           aveti dreptul de a primi banii platiti pentru produs si eventualele costuri de livrare in termen de 14 zile de la data la care ati anuntat, in orice mod, comerciantul, cu privire la intentia de returnare a produsului. Atentie! Comerciantul poate prelungi termenul de restituire pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea clientului conform careia acesta a returnat produsele.

–           oricare ar fi modalitatea prin care alegeti sa returnati produsele (prin posta, prin servicii de curierat, predare personala), cheltuielile  asigurati-va ca primiti un document care sa ateste predarea acestora, care sa aiba inscrisa neaparat data.

Comentarii

comentariu

About the Author