Published On: mie, mai 2nd, 2018

Depresia – Profesorul sau Distrugatorul?

Simptomele care apar in cazul depresiei sunt forme mai putin obisnuite de comportament, iar acestea sunt: culpabilitatea, probleme cu somnul, atacuri de panica, nesocializare, lipsa de concentrare continua, lipsa de chef de viata, ganduri de griji repetitive, pierderea interesului pentru hobby-uri, lipsa continua a poftei de mancare, lipsa de motivatie si inspiratie, preocuparea cu ganduri de suicid etc.

In opinia psihologului Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii, orice metoda neobisnuita de comportament are doua moduri de functionare: 1) te face sa-ti vezi neputinta si sa iti devina profesor, ca sa inveti din ea si 2) te asociezi, o lasi sa fie, vorbesti si gandesti mecanic despre ea, fara sa faci nimic s-o schimbi.

“E ca si cum treci pe langa o curte si un caine te latra puternic. Ai de ales, sa-ti fie invatatura sa fii atent pe langa ce curti treci, sau sa fii adancit in gandurile tale si sa nu vezi curtea. Depresia este deconectarea intentionala fata de lucrurile si situatiile din jur. „Presurizarea” este mentinerea „presiunii” si „interactiunii” fata de lucrurile din jur. “Depresurizarea” este pierderea „interactiunii” printr-o neatentie a „capitanului”. Depresia este forma de lene, asteptarile continue si nemultumirile constante. Depresia este un semnal de alarma pentru cei care cred prea mult in altii, si mai putin in ei insisi. Depresia nu este cu precizie diagnosticata, ci este un aspect speculativ, pe care pacientul din pacate, il crede. Insusirea acestei diagnosticari speculative zideste in om insusi acest mod neobisnuit de comportament. E ca si cum cineva iti spune ca esti BOU si tu sa-l crezi fara sa te verifici prin toate metodele”, explica psihologul Alexandru Plesea.

Specialistul considera ca verificarea depresiei, daca exista sau nu, se poate face prin mai multe forme, precum:

•          Sari din pat in fiecare dimineata, nu sta sa motai inca o ora de cand suna ceasul.

•          Misca mult coloana vertebrala, eliberezi endorfine si alti hormoni pregatiti sa te ajute.

•          Vorbeste cu oamenii despre ei, nu despre tine.

•          Obliga-te sa vorbesti cu cei care nu iti plac.

•          Daca de exemplu nu iti place sa speli vasele, du-te si spala-le acum.

•          Pedepseste-te pentru ce uiti sau ce ti-ai spus ca faci si nu ai facut.

•          Daca iti vine sa injuri, intoarce-o si spune o rugaciune.

•          Daca stii ca ai o frica, du-te in ea, nu o ocoli.

 

“Oricare din aceste metode de verificare arata nivelul tau de Interactiune cu lucrurile si situatiile simple de viata. Fiecare din noi avem comportamente neobisnuite, perioade mai scurte sau mai lungi de timp, ele nu sunt decat perioade de alegere a unui drum pe care oricand ne putem intoarce sau ocoli, este ca un roller coaster, unde niciodata nu e drept, decat la sfarsit”, conchide psihologul Alexandru Plesea.

 

Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii, este psihoterapeut si hipnoterapeut si trainer in programare neuro-lingvistica. A studiat natura mintii umane in trei sisteme educationale diferite – Statele Unite ale Americii, Marea Britanie si Romania si de peste 10 ani organizeaza cursuri si traininguri in Romania, cu scopul de a-i face pe oameni sa afle ce posibilitati au cand isi folosesc resursele intelectuale si sa arate abilitatile pe care mintea noastra inca le are latente.

Comentarii

comentariu

About the Author