Published On: lun, mai 7th, 2018

Astazi au inceput evaluarile nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a din anul scolar 2017-2018

Prima sesiune de evaluare vizeaza elevii claselor a II-a si a inceput astazi, 7 mai, cu probele scrise la limba romana si limba materna. Testele de citire la aceste discipline vor fi sustinute in data de 8 mai. Proba de matematica este programata in data de 9 mai, in timp ce proba de limba romana (scris si citit) pentru elevii din randul minoritatilor nationale se va desfasura in data de 10 mai.

Evaluarea competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are urmatorul calendar: limba romana (15 mai), matematica (16 mai) si limba materna (17 mai).

Elevii claselor a VI-a vor sustine evaluarea competentelor fundamentale dobandite in ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) in zilele de 23 mai (limba si comunicare) si 24 mai (matematica si stiintele naturii).

Salile in care se susţin aceste evaluari sunt, de regula, cele in care elevii işi desfaşoara activitatea in mod obişnuit. Acestea vor fi adaptate in prealabil, dupa caz, in funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi.

Testele sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, au un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale si trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate. Durata alocata rezolvarii acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV si EN VI. Testele sunt evaluate in cadrul unitaţii de invaţamant, de catre cadrele didactice din respectiva unitate, in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test.

Cumulat, se estimeaza participarea a peste 575.000 de elevi inscrisi in cele trei clase.

Rezultatele individuale obtinute la aceste evaluari nu se afiseaza/nu se comunica public si nu se inregistreaza in catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor si a parintilor/reprezentantilor legali asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Comentarii

comentariu

About the Author

-