Published On: mie, Mar 7th, 2018

Romania participa la administrarea studiului international OECD-TALIS 2018

Romania participa la administrarea Studiului International privind Procesul de Predare-Invatare (Teaching and Learning International Study – TALIS), care se concentreaza asupra mediului educational si asupra conditiilor de lucru ale cadrelor didactice. Administrarea se desfasoara pe toata durata lunii martie 2018, sub coordonarea Centrului National de Evaluare si Examinare (CNEE).

Pentru OECD-TALIS 2018, consortiul international a selectat in mod aleatoriu 200 de unitati de invatamant, Romania participand la nivelul invatamantului gimnazial (ISCED2). Din fiecare scoala au fost alese, de asemenea, aleatoriu, 20 de cadre didactice. Administrarea se va realiza pe baza chestionarelor de opinie (avand continut diferit pentru cele doua categorii de respondenti: profesori si directori ai scolilor selectate), care vor fi completate online. Completarea fiecarui chestionar va dura aproximativ 45 de minute. Raspunsurile sunt complet confidentiale, iar datele profesorilor, directorilor sau scolilor nu vor putea fi identificate.

TALIS 2018 este cel mai amplu studiu comparativ international centrat pe mediul de invatare si pe conditiile de lucru asigurate profesorilor in scoli din 46 de tari de pe 5 continente. In acelasi timp, reprezinta o ocazie pentru profesori si directori de a contribui la analiza sistemului educational si la dezvoltarea politicii educationale din fiecare tara inclusa. Analiza transnationala care va fi elaborata la final va oferi statelor implicate posibilitatea de a identifica situatii comune si de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.

Studiul TALIS 2018 se bazeaza pe succesul studiului TALIS 2013, care a pus accentul cu precadere pe conducerea scolii, mediul de lucru al profesorilor, conditiile de predare si impactul acestora asupra eficacitatii scolii si profesorilor. In esenta, studiul TALIS 2018 va analiza, intre altele, calitatea metodelor pedagogice ale profesorilor si convingerile acestora referitoare la procesul de predare in contextul mediului de invatare – caracteristicile profesorilor si scolilor, importanta conducerii scolii si a atmosferei de lucru din scoala, metodele didactice ale profesorilor si mediul scolar, respectiv importanta formarii profesionale continue si a formarii initiale.

In plus, noul ciclu TALIS 2018 are alte doua dimensiuni de cercetare. Prima vizeaza pregatirea initiala a profesorilor din tarile participante si va ajuta la identificarea de solutii privind recrutarea oamenilor potriviti pentru meseria de profesor, pregatirea acestora pentru meseria de profesor si pastrarea/ramanerea lor in sistem. Cea de-a doua dimensiune implica observarea metodelor de predare la clasa printr-un studiu video, cu scopul de a obtine date comparative la nivel international si de a face progrese in cadrul cercetarii privind eficacitatea procesului de predare.

Participarea Romaniei la acest studiu comparativ international se face in conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 838/2015, publicata in Monitorul Oficial nr. 759/12.10.2015.

Rezultatele vor fi incluse in raportul international planificat sa apara in luna iunie 2019.

 

 

Comentarii

comentariu

About the Author

-