Published On: mar, feb. 6th, 2018

Practicile incorecte incurajate de un sistem educational incorect

Tocmai atunci cand elevul are cea mai mare nevoie de scoala, aceasta continua sa isi manifeste incapacitatea de a judeca impartial, de a urmari dreptatea si beneficiul elevului. Pentru aceasta Consiliul National al Elevilor, structura ce isi asuma reprezentarea elevilor la nivel national si, totodata, sustinerea si promovarea necontenita a drepturilor acestora, isi exprima profunda indignare cu privire la masurile luate, in mod eronat, de catre forurile decizionale ale Liceului Tehnologic "Nicolae Teclu" din Copsa Mica.

In urma evenimentului petrecut in timpul unei ore de religie, trei eleve ale respectivei unitati de invatamant au folosit telefonul mobil pentru a filma actul de autoerotism al preotului ce se afla la catedra. Structurile de conducere din liceu (Consiliul Clasei, Consiliul Profesoral si Consiliul de Administratie) au votat, in mod succesiv, sanctionarea acestor eleve care, in definitiv, desi abatandu-se de la regula enuntata de noul ROFUIP, conform careia elevilor le este interzisa utilizarea telefoanelor mobile in timpul orelor de curs, au avut o atitudine cel putin fireasca in contextul dat. Avand in vedere faptul ca suntem o structura ce militeaza, in permanenta, pentru calitatea sistemului de invatamant din Romania si, implicit, crearea unui mediu propice dezvoltarii optime ale elevilor, condamnam sanctionarea incorecta a acestor eleve de la liceul din localitatea sibiana, de catre consiliile responsabile de gestionarea deciziilor luate la nivelul intern al unitatii de invatamant. Gestul savarsit in contextul orei de religie, de catre profesorul in cauza, este unul mai mult decat revoltator, fapt care atrage dupa sine necesitatea existentei unei probe care sa ateste acest eveniment fata de care nu manifestam niciun fel de toleranta. Mai mult decat atat, aceasta intoleranta este nuantata si de faptul ca, in unele scoli, sunt colectate fonduri speciale, destinate asigurarii sigurantei permanente a elevilor. Din pacate, asemenea evenimente releva neajunsurile majore ale unitatilor de invatamant preuniversitar din Romania in ceea ce priveste asigurarea sigurantei, atat fizice, cat si psihice in incinta scolii.

In situatia de fata, in care siguranta si integritatea mentala a beneficiarilor este pusa in pericol, insa acestui aspect nu ii este acordata atentia cuvenita, dorindu-se musamalizarea si justificarea multor cazuri precum acesta, elevii sunt nevoiti sa apeleze la orice tip de mijloace pentru a demonstra veridicitatea acuzelor aduse. Prin urmare, aceasta problematica trebuie analizata cu seriozitate de catre institutiile a caror misiune vizeaza protectia drepturilor copiilor si conservarea acestora atat in context social, cat si in mediul educational – Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie si Ministerul Educatiei Nationale. Totusi, salutam decizia noului ministrul al Educatiei, de a convoca Consiliul de Administratie al Inspectoratului Scolar Judetean Sibiu in vederea solutionarii problemei si solicitam, astfel, ridicarea sanctiunilor aplicate elevelor. In final amintim ca, pe langa actiunea profesorului – model etic pentru elevii sai, nici deciziile scolii cu pricina nu denota evolutia sistemului de invatamant romanesc, ci chiar o regresie majora fata de asa-zisele pretentii ale unei societati moderne. Mai presus de toate, este evident ca elevul, copilul ce trece prin acest sistem, este pus in fata unei grave opacitati decizionale ce ii afecteaza parcursul si integrarea in mediul social. In consecinta, contrar spiritului civic ce ar trebui promovat printr-o educatie de calitate, in loc sa pedepsim fapta, ajungem sa pedepsim martorul sau chiar victima unui act infiorator?

„De-a lungul timpului am sustinut faptul ca scoala reprezinta un principal mediu de dezvoltare pentru elevi si ca atitudinile promovate aici sunt preluate deopotriva de catre acestia. Astfel, aceasta situatie nu numai ca ridica problema integritatii sistemului de invatamant, dar si a moralitatii exemplelor setate in cadrul acestuia. In momentul de fata, a vorbi despre invatamant centrat pe elev pare mai degraba un basm, mai ales cand alte interese primeaza in detrimentul bunastarii elevului." a declarat presedintele Consiliului National al Elevilor, Ioana BALTARETU.

Comentarii

comentariu

About the Author

-