Published On: mie, ian. 31st, 2018

Unilever a cumparat unul dintre cele mai importante brand-uri romanesti / Tranzactia se invarte in jurul sumei de 100 milioane de euro

Acest inceput de an a debutat cu tranzactie “monstru” care se invarte in jurul sumei de 100 milioane de euro. Gigantul anglo-olandez Unilever, liderul pietei de inghetata din Romania, a preluat integral producatorul sucevean de inghetata Betty Ice, un business de 30 mil. euro, de la antreprenorul Vasile Armenean, intr-o tranzactie de circa 100 mil. euro, spun sursele din piata, informeaza Ziarul Financiar.

Betty Ice are o fabrica in judetul Suceava, magazine proprii in Brasov, Oradea, Sibiu si Cluj-Napoca, iar in timpul verii are deschise mai bine de 100 de chioscuri cu inghetata in toata tara. Compania realizeaza aproximativ 7% din vanzarile anuale la export, livrand inghetata pe cinci piete. Pentru anul trecut, antreprenorul estima o cifra de afaceri de 31-32 milioane de euro, in usoara crestere fata de anul precedent, cand businessul a ajuns la 30 de milioane de euro euro.

In ultimii zece ani, businessul Betty Ice s-a majorat de mai mult de doua ori. In plus, compania este cea mai profitabila afacere in randul businessurilor din industria de profil, avand o marja de 15% in 2016, potrivit calculelor ZF. Conform datelor de la Minis­terul de Finante, profitul net al Betty Ice s-a situat la 22,6 mil. lei (5 mil. euro). Principalii concurenti ai Betty Ice pe piata inghetatei sunt Unilever (Algida, Napoca), Nestlé (Nirvana, JOE), Top Gel si Alpin 57 Lux.

Piata locala de inghetata si deserturi reci a ajuns anul trecut la 922 de milioane de lei in acest an (peste 200 de milioane de euro), in crestere cu 6% fata de 2016, pe fondul diversificarii si aparitiei unor sortimente premium, dar si datorita temperaturilor mai ridicate decat cele obisnuite si cresterii puterii de cumparare a romanilor, potrivit datelor Euromonitor.

Topul celor mai vandute cinci branduri de inghetata in anul 2016 a fost dominat de Betty Ice, cu o cota de piata de 16,5%. Potrivit datelor Ministerului de Finante, compania Betty Ice a avut in 2016 o cifra de afaceri de 126,6 milioane de lei, mai mare cu 12% fata de anul precedent, si un profit de 23 de milioane de lei.

Pe locul doi s-a clasat tot un brand romanesc, Top Gel, detinut de doljeanul Petre Pop, cu o cota de piata de 9,6%. Compania cu acelasi nume a avut anul trecut afaceri de 86,7 milioane de lei si un profit de 16,7milioane de lei, mai mic cu 25%, fata de 2015.

Brandurile Napoca si Algida, detinute de Unilever, au ocupat locurile trei si patru, avand o cota de piata de 7%, respectiv 5,7%.

Comentarii

comentariu

About the Author