Published On: mar, ian. 16th, 2018

Constructia “Podului peste Dunare” va incepe in 2019 / Cand se anticipeaza ca va fi gata

In aceasta saptamana, s-a semnat contractul “Podului peste Dunare” de la Braila, poate cel mai important proiect de infrastructura de la Revolutie pana in prezent. Valoarea contractului ajunge la 430 milioane euro, fara TVA. Potrivit directorului general interimar al CNAIR, Stefan Ionita, proiectarea proiectului se va intinde pe o durata de 12 luni, iar constructia efectiva va dura 36 de luni si va incepe imediat dupa finalizarea proiectarii. Practic, constructia podului va incepe in 2019, iar daca lucrurile vor decorge conform planurilor podul va fi gata in 2022. Podul va fi construit de Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

"Semnam astazi(n.r. luni) contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din ultimii 27 de ani lansate in Romania. Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, ce va fi construit de o asociere de firme din Europa si din Asia, ceea ce ofera un plus de simbolistica importantei acestui proiect. Dupa ce va fi realizat, Podul de la Braila va fi al treilea proiect de acest fel din Europa", a spus Stroe.

La randul sau, directorul general interimar al CNAIR, Stefan Ionita, a subliniat ca implementarea acestui proiect va duce la o dublare a PIB-ului in regiune.

"Ma bucur pentru semnarea acestui contract. Este unul dintre primele proiecte pe care le-am promovat in calitate de director general al CNAIR. Totul a debutat in aprilie 2017. Vreau sa va spun ca m-am ocupat si in faza de realizare a proiectului, a documentatiei. Este unul dintre cele mai complexe proiecte pe care Romania le-a realizat dupa Revolutie. Este un obiectiv care, odata cu implementarea lui, va aduce un plus economic in zona, estimez o crestere a PIB – se va dubla – consider eu din analizele cost – beneficiu pe care le-a realizat proiectantul. Deschiderea centrala a acestui obiectiv se face printr-o singura trecere peste Dunare, undeva la 1120 de metri, cu 2 viaducte, plus infrastructura de racordare la caile de comunicatii. Bineinteles ca s-a avut in vedere si racordarea la drumurile de mare viteza Focsani – Galati-Braila si Braila – Tulcea, astfel incat acest pod sa fie pus in valoare(…) Acest obiectiv are in vedere legaturile cu aceste provincii istorice si creeaza o dezvoltare economica foarte buna pentru aceasta regiune. Durata de realizare a investitiei este de 48 de luni – 12 luni este proiectarea si 36 de luni executia. Valoarea contractului este de 430 de milioane de euro, fara TVA, iar acest obiectiv se va implementa intr-un mod mult mai sanatos, astfel incat vom avea doua ordine de incepere – unul pentru proiectare si unul pentru executie. De ce? Pentru ca antreprenorul va realiza toate elementele necesare, astfel incat sa obtina autorizatie de constructie intr-un timp rezonabil, sa nu mai stea in acele blocaje legate de exproprieri, de posibile relocari de utilitati pe care nu le facem asa cum se cuvine", a precizat acesta.

Comentarii

comentariu

About the Author