Published On: mie, Noi 29th, 2017

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a respins si cea de-a doua contestatie a chinezilor la Podul peste Dunare

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a respins a doua oara contestatia chinezilor nemultumiti de faptul ca uriasul contract de infrastructura rutiera pentru podul de peste Dunare de la Braila a fost acordat asocierii italo-japoneze Astaldi-IHI.

Chinezii de la China Communications Construction Company (CCCC), China Road and Bridge Company, Euro Construct Trading 98 (Romania) si Eptisa (Spania) au ratat a doua sansa de a pune mana pe banosul contract de construire a aproape doi kilometri de pod peste Dunare la Braila, intre judetele Braila si Tulcea.

CNSC a respins zilele trecute contestatia asocierii CCCC prin care aceasta a solicitat anularea deciziei Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de a acorda contractul firmelor italiana Astaldi si japoneza IHI.

La randul lor, Astaldi-IHI au cerut prin avocatii lor ca membrii completului de judecata al CNSC sa stabileasca indamisibilitatea ofertei chinezilor si acces liber la dosarul achizitiei publice. CNSC a respins cererea CCCC care in aceasta licitatie sunt asociati cu patronul de la Golden Blitz, regele asfaltului Dan Besciu. CNSC a stabilit ca cererea italienilor ramane fara obiect.

Chinezii mai au o singura sansa pentu a lua contractul, anume deschiderea unei actiuni la Curtea de Apel Bucuresti. Cererea lor poate fi depusa in zece zile de la decizia CNSC, deci pana la finele acestei luni. Surse juridice afirma ca CNAIR are si acum posibilitatea semnarii contractrului de executie cu Astaldi-IHI, dar ca probabil va astepta decizia CA caci probabil CCCC va deschide actiune la CA.

CNAIR a anuntat ca adjudecatarul licitatiei pentru proiectul investitional “Pod suspendat peste Dunare Braila – Tulcea” este asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) pentru suma de 1,99 miliarde lei, fara TVA.

Castigatorul licitatiei va trebui sa proiecteze si sa construiasca podul suspendat, care, de altfel, reprezinta principala structura a proiectului, plus doua viaducte a cate 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan-Macin), in lungime de 4,328 km.

Podul suspendat va avea o lungime totala de 1,97 kilometri, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.

Latimea totala a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,5 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,8 m fiecare. Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare si restul de 3 pentru executie. Mai trebuie adaugat ca perioada de garantie a lucrarilor va fi de 10 ani.

Comentarii

comentariu

About the Author