Published On: joi, Noi 16th, 2017

Chinezii contesta, din nou, castigatorul contractului MEGA – PODULUI de la Braila

Chinezii care au pierdut licitatia pentru Podul de la Braila contesta din nou castigarea contractului de catre asocierea italo-nipona Astaldi – IHI Infrastructure Systems. Astfel s-ar putea amana demararea constructiei Golden Gate-ului peste Dunare, cea mai complexa lucrare de infrastructura rutiera din Romania din ultimii 27 de ani.

Asocierea de firme din China care s-a înscris la licitatia pentru Podul de la Braila, cel mai mare contract de infrastructura rutiera din perioada post-decembrista, a depus din nou contestatie, dupa ce a fost desemnata castigatoare oferta celeilalte asocieri, Astaldi – IHI Infrastructure Systems.

Noua contestatie a fost înregistrata la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) pe 13 noiembrie. Italienii de la Astaldi nu s-au lasat mai prejos si au contestat la randul lor admisibilitatea ofertei firmelor din China. Chinezii mai depusesera contestatie la CNSC si pe 19 octombrie, însa aceasta a fost respinsa pe 26 octombrie ca fiind prematur introdusa.

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare în zona Braila, cu o valoare de 1,99 miliarde de lei, fara TVA.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 29 aprilie licitatia pentu executia proiectului ce cuprinde Podul suspendat peste Dunare, în zona Braila.

Pentru acest contract a mai depus oferta si Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Durata contractului, care va fi semnat dupa expirarea perioadei legale de depunere a contestatiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare si 36 luni executie. Perioada de garantie a lucrarilor va fi de 120 luni.

Pe langa Podul suspendat, contractul prevede construirea a doua viaducte de cate 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan – Macin), în lungime de 4,328 km. Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1,12 kilometri).

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”.

Comentarii

comentariu

About the Author