Published On: lun, Aug 28th, 2017

Francisk Chiriac are incredere in firmele din China si Japonia care vor sa construiasca podul: ”Sunt doua natiuni cu o vasta experinta pe astfel de proiecte de infrastructura”

Recent s-a incheiat termenul de depunere a ofertelor pentru proiectul podului peste Dunare. De acest proiect sunt interesate doua firme, una din China si o asociere de firme japonezo – italiana. In cadrul ultimei conferinte de presa, presedintele CJ, Francisk Chiriac s-a aratat foarte incantat ca acest proiect devine incet, dar sigur, o realitate. Acesta a spus ca este imbucurator faptul ca de proiect s-au aratat interesate firme din China si Japonia, doua tari cu o vasta experienta in ceea ce priveste proiecte de o asemenea anvergura.

“Proiectul podului peste Dunare devine unul viabil. Sunt, din cate am vazut si eu, doua asocieri de firme.  Sunt si companii, una din Japonia si una din China. Doua natiuni care din punctul meu de vedere au foarte mare experienta pe astfel de proiecte de infrastructura. Ma bucur foarte mult ca am trecut si de etapa aceasta, sper ca statul roman sa nu intampine dificultati prin Ministerul Transporturilor la acest proiect si sa devina efectiv o realitate pentru comunitatea noastra, pentru ca ne-am dorit de foarte mult timp si a si fost pus mereu pe tapetul mass-media si opiniei publice acest proiect, in foarte multe campanii electorale. Noi suntem un fel de observatori ai acestui proiect de infrastructura si tocmai de asta ne dorim foarte mult. Pentru ca nu este adjudecat de Consiliul Judetean, sau facut de autoritatile publice locale, ci este efectiv facut de statul roman. Tocmai de aceea urmarim si noi cu foarte mare interes, si dumneavoastra, si ne dorim foarte mult ca acest proiect national sa intre in normalitate. De fapt, este in normalitate, dar sa nu ingreunam pasii”, a spus Chiriac.

Reamintim ca firmele care si-au depus ofertele sunt:  Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) si Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China). CNAIR a lansat pe 29 aprilie licitatia pentu executia proiectului ce cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila.

Lungimea totala a Proiectului este de 23 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4 km, potrivit CNAIR. Podul suspendat peste Dunare, structura principala din cadrul Proiectului, va avea o lungime de aproape 2 kilometri. Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Comentarii

comentariu

About the Author