Published On: mie, Aug 23rd, 2017

Doua oferte pentru mega-podul peste Dunare de la Braila / Firme din Italia, China si Japonia vor sa-l construiasca

Doua oferte au fost depuse pana la termenul-limita de 21 august pentru construirea Podului de la Braila, primul pod suspendat din Romania. Cele doua oferte pentru construirea proiectului din care face parte si Podul de la Braila au fost depuse de:

1.       Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)

2.       Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

CNAIR a lansat pe 29 aprilie licitatia pentu executia proiectului ce cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila.

Lungimea totala a Proiectului este de 23 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4 km, potrivit CNAIR.

Podul suspendat peste Dunare, structura principala din cadrul Proiectului, va avea o lungime de aproape 2 kilometri. Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Cel mai recent studiu de fezabilitate pentru acest pod a fost realizat de catre asocierea ISPCF SA – EDIN SRL – STE SRL – PEGASO INGEGNERIA SRL, contractul de proiectare fiind semnat in anul 2015 in urma derularii unei licitatii deschise de catre CNADNR (actuala CNAIR).

Podul suspendat peste Dunare este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

Comentarii

comentariu

About the Author