Published On: joi, Aug 31st, 2017

Alimentatia la final de vara: alimente care pot contribui la cresterea nivelului de colesterol bun din organism

Vara se apropie de final, iar trecerea la un nou anotimp aduce cu sine o serie de schimbari in ritmul nostru cotidian. Revenirea la activitatile obisnuite dupa o perioada de concediu si acomodarea cu noul ritm de lucru, tendinta de a face mai putina miscare si poate chiar mici modificari la nivelul dietei din cauza programului incarcat, sunt doar cateva dintre schimbarile prin care organismul nostru trece in aceasta perioada.

Alimentatia este unul dintre factorii cheie pentru un organism sanatos si un sistem imunitar puternic

Odata cu noul anotimp care bate la usa, este important sa acordam atentie alimentatiei noastre si sa includem in dieta alimente care sa impiedice formarea colesterolului rau (LDL) prin cresterea nivelului de colesterol bun (HDL).

„Formarea colesterolului rau, de tip LDL, poate fi prevenita printr-o alimentatie sanatoasa si un stil de viata activ. O dieta bazata pe un consum ridicat de fibre si care sa includa alimente bogate in antioxidanti, nutrienti, vitaminele B si C poate contribui la cresterea nivelului de colesterol bun din sange. Acest tip de colesterol, HDL, spre deosebire de cel mentionat anterior, are un rol benefic pentru organism, reusind sa absoarba excesul de colesterol din tesuturi si celule si sa il transporte la nivelul ficatului, de unde este ulterior eliminat din organism. Colesterolul de tip LDL marit poate reprezenta, printre altele, un factor de risc cardiovascular si poate afecta toate grupele de varsta”, a declarat dr. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Preparata de mii de ani in bucatariile din India si Orientul Mijlociu, lintea este un aliment bogat in antioxidanti si o sursa abundenta de nutrienti, precum minerale si fibre, necesare mentinerii organismului la capacitate maxima, odata cu apropierea toamnei. Extrem de ofertanta, lintea este un aliment care inclus in alimentatie ne poate ajuta sa tinem sub control colesterolul si contribuie la accelerarea tranzitului intestinal, ajutand la eliminarea reziduurilor, a grasimilor si toxinelor in exces din corp. Lintea este un aliat in lupta cu colesterolul in special datorita continutului bogat in vitamine din grupul B, care pot scadea productia de colesterol din organism si reduce nivelul de colesterol LDL.

Acelasi rol il au si migdalele, bogate in nutrienti si ideale pentru o gustare sanatoasa intre mese. Migdalele sunt alimente care aduc beneficii intregului organism, iar datorita continutului mare de fibre, proteine si fier, ajuta in principal sistemul sangvin prin cresterea nivelului de colesterol bun si cresterea numarului de celule rosii din sange. Migdalele ajuta si digestia, iar continutul bogat de grasimi nesaturate ajuta la mentinerea sanatatii vaselor de sange.

O dieta echilibrata ne ajuta sa ne acomodam mai usor cu ritmul normal de dupa vara, iar hidratarea joaca si ea un rol esential. Datorita ingredientelor naturale din care este fabricata, berea poate face parte dintr-un stil de viata sanatos, atunci cand este consumata cu moderatie (330 ml/zi/femei si 660 ml/zi/barbati). Totodata, continutul sau de antioxidanti si fibre solubile fac din bere un posibil aliat al organismului in lupta cu colesterolul. Antioxidantii prezenti in bere au ca sursa ingredientele naturale din care este fabricata, precum cerealele si hameiul, ce pot creste nivelul de colesterol HDL, avand in acelasi timp capacitatea de a reduce colesterolul de tip LDL, cel rau. 

Fructele trebuie sa faca parte din alimentatia noastra in orice anotimp. In aceasta perioada, in special cele bogate in vitamina C, precum portocale, kiwi sau coacaze, ne ajuta la mentinerea unui nivel crescut al colesterolului bun in sange. Vitamina C are proprietati antioxidante si, in plus, poate elimina radicalii liberi produsi de organism in procesul de metabolism normal, ajutand astfel la prevenirea colesterolului. Un alt fruct specific inceputului de toamna este gutuia, bogata in fibre si cu un continut redus de calorii, ajuta digestia si reduce semnificativ nivelul colesterolului.

Despre Centrul de Studii despre Bere Sanatate si Nutritie

Centrul de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie este o entitate cu caracter stiintific, rezultat al demersului celor trei membri fondatori: dr. Corina – Aurelia Zugravu, lector universitar in cadrul UMF “Dr. Carol Davila”, careia ii revine si calitatea de Presedinte in cadrul Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, dr. Alin Popescu, medic primar in medicina sportiva si consultant in probleme de nutritie, detinand calitatea de Secretar general, si dr. Mihaela Begea, doctor in stiinte ingineresti.

Infiintat in luna decembrie a anului 2011 si lansat oficial in data de 7 martie 2012, Centrul de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie are drept obiectiv investigarea efectelor consumului moderat de bere asupra organismului uman prin derularea de studii stiintifice si diseminarea informatiilor in domeniu in randul comunitatii medicale si a publicului larg.

Pentru a contribui activ la promovarea domeniului cercetarii de la noi din tara, Centrul finanteaza anual studii de cercetare in domeniu, sub forma de burse acordate studentilor, masteranzilor, doctoranzilor sau cadrelor universitare, indiferent de varsta. 

Comentarii

comentariu

About the Author

-