Published On: mie, Mai 3rd, 2017

Podul peste Dunare va fi gata in 5 ani de la atribuirea contractului / Podul va fi cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani

Licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor la Podul peste Dunare din zona Braila, impreuna cu 20 de km de infrastructura rutiera adiacenta, a fost scoasa la licitatie, anuntul fiind publicat in SEAP. Realizarea podului reprezinta “cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani”, noteaza Compania de drumuri.  Valoarea totala a proiectului se ridica la aproximativ 500 de milioane de euro va fi gata in circa cinci ani de la momentul semnarii contractului: 18 luni va dura perioada de proiectare si 36 de luni va dura executia lucrarilor.

"Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel, 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garanţie va fi de minimum 60 de luni.(…)Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare si executie  de 2.025.494.965 Lei fara TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezinta cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructura, atribuit in ultimii 27 de ani", anunta CNAIR.

Contractul va fi atribuit in baza celui mai bun raport calitate-pret, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectarii, 36 de luni executiei  lucrarilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

Proiectul de investitie, cu o lungime totala de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea si executia drumului principal, Braila – Jijila si a drumului de legatura cu DN22, Smardan – Macin. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.        

Lungimea totala a podului va fi de 1.974,30 metri la care se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces, in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticala al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author