Published On: mie, Apr 19th, 2017

Podul peste Dunare tot mai aproape sa devina realitate / Documentatia necesara este pe ultima suta de metri

Dupa ce saptamana trecuta vicepremierul Sevil Shhaideh anunta ca proiectul este in faza de finalizare a a studiului de fezabilitate, in aceasta saptamana Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) a emis un comunicat de presa in care anunta ca a a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice documentatia de atribuire pentru proiectul podului suspendat peste Dunare. Instituatia a adaugat ca ca va lansa licitatia publica dupa ce va obtine validarea documentelor.

Detalii despre podul suspendat

Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de aproape doi kilometri (1974,30 metri), din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La acesta se vor adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Podul ar urma sa aiba o inaltime de cel putin 38 de metri de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.

Calea de pod va avea 22 de metri si va avea patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand cate 2,80 m fiecare.

Podul va fi pozitionat intre kilometrul 4+596 si 6+570 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

”De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat”, anunta CNAIR.

Lungimea totala a proiectului va fi insa mult mai mare  – de 23,413 kilometri. Proiectul va cuprinde si doua sectiuni: drumul principal Braila-Jijila, cu o lungime de 19 km, fiind prevazut cu doua benzi pe sens, si drumul de legatura cu DN22 Smardan-Macin, in lungime de 4,328 km, fiind prevazut cu o banda pe sens.

CNAIR anunta ca, potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totala a investitiei va depasi 2 miliarde de lei, fara TVA.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a precizat ca ”podul suspendat peste Dunare este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient„.”

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author