Published On: mie, Iul 13th, 2016

Disparitia microbuzelor maxi-taxi paralizeaza transportul in comun / Conducerea Braicar ia in calcul inchirierea de autobuze

O veste, initial imbucuratoare pentru braileni, cum ca Braicar, incet dar sigur, va deveni singurul operator de transport in comun din municipiu, incepe sa-si arate si lacunele. Dupa ce traseul 34 a suferit schimbari importante, in urma preluarii de Braicar, dar si din cauza timpului ridicat la care circula, brailenii au inceput sa-si puna intrebari despre cat de paralizat va fi traficul in comun dupa ce se va renunta si la alte trasee, avand in vedere ca parcul auto Braicar e mult prea mic si pentru traseele actuale. Primile trasee vizate sunt 16 si 17, care asigura legatura intre cartierele Viziru-Radu Negru si zona Progresul-Vidin si vor fi preluate de catre Braicar in viitorul apropiat. Acest anunt, spre deosebire de momentul in care s-a anuntat “moartea” altor trasee de maxi-taxi, a provocat mai multe reactii negative, din partea brailenilor: ”Daca tot preia Braicar traseele maxi taxi macar sa o faca cu responsabilitate. De cand au preluat traseul 34 cei de pe Sos.Buzaului nu mai au legatura directa cu Carrefour deoarece capatul de linie este acum benzinaria Mol. Pe Sos. Vizirului pleaca 3 autobuze dar pe Sos. Buzaului nimic. Asta e organizare? “, “Daca tot e dispus Braicarul sa preia trasee,atunci sa le si respecte..a preluat traseul 34,dar nu-l respecta pe cel pe care circula maxi-taxi si gara-centru iar a ramas neacoperit… A revenit aceeasi problema a anilor trecuti. De la gara nu aveai cu ce sa ajungi in centru, doar cu taxiul, ceea ce nu toti cetatenii si-l pot permite. Asteptam o schimbare!”, “Eu nu inteleg CUM se poate numi "transport civilizat" cel cu asa-zisele "autobuze mici" care de fapt sunt niste cascarabete (probabil refuzate de turci) in care nici macar oameni normali nu se pot misca asa cum trebuie, NU mai pomenesc de batrani, de cei cu vreo glezna scrantita sau de persoanele cu dizabilitati!! ATATA ura fatza de locuitori eu n-am mai vazut prin administratiile altor orase!”, etc.

Dupa valurile de reactii negative din partea brailenilor, spunand ca vor fi nevoiti sa astepte cate 30 de minute sa vina autobuzul, pe cand un maxi-taxi ajunge in maxim 10 minute, conducerea Braicar a dorit sa detensioneze atmosfera incordata, oferind garantii ca frecveta pe trasee se va metine la 10-12 minute, ca si in momentul de fata.  Cornel Sandulescu, directorul “Braicar”, sustine ca pe langa lotul de 10 autobuze de dimensiunea medie cumparat se ia in calcul si posibilitatea de a inchiria autobuze pentru a mentine frecventa de 10 minute pe trasee.

“Compania face eforturi pentru a-si largi si completa flota pentru a putea satisface noile misiuni pe care le primeste in ce priveste transportul in comun de persoane. Urmeaza acea achizitie de autobuze noi, dar ne gandim inclusiv la procurarea prin inchiriere de autobuze, evident, daca va fi cazul. Una peste alta, dorinta noastra este aceea de a asigura o frecventa medie undeva la 10 minute”, a declarat directorul "Braicar", Cornel Sandulescu.

Una dintre marile probleme ale transportului in regim maxi-taxi a fost si inca este evaziunea. Soferii primesc direct bani de la calatori si in multe cazuri nu ofera bilet. Dar sa fim serios aceasta practica este intalnita si in cazul soferilor de pe aubuzele Braicar, care sunt in “parteneriat” cu controlorii. Controlorii, o alta problema a transportului in comun, care de cele mai multe ori fac abuz in serviciu, oprind autobuzul intre statii, pentru a-i vana pe cei fara bilet, sau nu lasa pasagerii sa coboare din autobuz, blocand usile, ceea ce nu este normal pentru un transport civilizat asa cum vrea primarul Dragomir. Plus ca de multe ori am intalnit si favoritisme din partea controlorilor, pentru anumite persoane, si nu are rost sa detaliez pentru ca toti am intalnit aceste cazuri.  

Acum imi pun intrebarea: “Unde este transportul in comun civilizat despre care a vorbit edilul-sef?”, sa speram ca nu vor fi nevoie de cei patru ani de mandat pentru a atinge un nivel de civilizatie al transportului in comun demn de unul dintre cele mai mari orase din Romania.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author