Published On: mar, Iul 5th, 2016

5 semne ca ai probleme cu ambreiajul si cum sa te protejezi

Discul de ambreiaj este o componenta a masinii care se uzeaza atat din cauza deselor opriri si porniri pe care soferii sunt nevoiti sa le faca, cat si a nestiintei sau ignoratei acestora. Problema nu ar fi atat de dureroasa daca nu s-ar transforma in costuri mari cu reparatia. Partea buna este ca ele pot fi evitate.

Conform site-ului Motorstory.ro cea mai frecventa greseala este neridicarea completa a ambreiajului la schimbarile de trepte. A existat un caz in care proprietarul s-a prezentat la service cu ambreiajul uzat desi circulase cu el mai putin de 10.000 de km. Asta pentru ca nu ridica complet piciorul de pe ambreiaj, astfel l-a frecat pana l-a distrus.

O alta greseala este facuta de cei care stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor. Astfel se distruge rulmentul de presiune, care va incepe sa “fluiere”, iar in acest fel va trebui schimbat intreg kitul de ambreiaj.

”Simptome” ca e pe cale sa te lase ambreiajul

Daca deja e prea tarziu si crezi ca ai probleme cu ambreiajul Blog.ityres.ro iti arata cateva ”simptome”:

1. Patinarea de ambreiaj

Aceasta se manifesta prin marirea lenta a vitezei la accelerare si un miros specific de garnitura arsa. Transmisia nu mai este conectata perfect cu motorul, si chiar daca pedala de aceleratie este calcata motorul se tureaza in gol, iar viteza masinii creste foarte putin.

2. Zgomot nefiresc

Zgmotoul poate surveni din uzarea volantei cu masa dubla, deformarea discului de frecare sau chiar un simplu defect de montaj. In aceste cazuri se recomanda apelarea la un service autorizat pentru o diagnoza eficienta.

3. Cedarea cilindrului hidraulic

Prezenta umezelii sub pedala, pe mocheta sau la motor in zona pompei hidraulice e semn ca cilindrul hidraulic e pe cale sa cedeze. Acesta trebuie schimbat deoarece riscati sa te trezesti fara pedala de ambreiaj si cu tot lichidul scurs.

4. Nu intra in viteza la rece

Daca se intampla acest lucru inseamna ca placa de presiune nu mai lucreaza asa cum trebuie si nu decupleaza volanta complet de ambreiaj.

5. Pozitie anormala a pedalei de ambreiaj

Daca pedala este prea sus inseamna ca s-au uzat placa si discul, daca este prea jos s-a blocat rulmentul sau parghia, poate fi moale sau tare cand presiunea din sistemul hidraulic incepe sa scada, sau pur si simplu pedala poate sa se blocheze.

Cum ne protejam?

Ambreiajul este o piesa destul de delicata care nu trebuie sa patineze decat putin, la plecarea de pe loc si la schimbarea treptelor, asa ca tine cont de aceste sfaturi pentru a nu fi obligat sa treci des pe la service.

-Nu elibera brusc pedala cand cutia se afla intr-una din viteze si pedala de acceleratie este la podea;

-Pedala trebuie apasata intotdeauna pana la capat cand efectuezi schimbarea de viteza;

-Nu tine piciorul pe pedala de ambreiaj la semafor sau in ambuteiaje;

-Efectueaza reparatiile doar la service-uri autorizate;

-Nu pleca de pe loc folosind trepte de viteza superioare;

-Evita suprasolicitarea ambreiajului prin tractarea sau urcarea de pante abrupte.

Sursa: promotor.ro

Comentarii

comentariu

About the Author