Published On: mie, Iun 8th, 2016

Carrefour va renunta la trei supermarketuri din Braila, pentru a finaliza preluarea retelei Billa

Carrefour s-a angajat sa cesioneze trei supermarketuri active pe piata din Braila, respectiv doua magazine Carrefour Market si unul Billa, si sa nu se implice in activitatile cesionate timp de 10 ani, dupa ce Consiliul Concurentei si-a exprimat ingrijorarile de ordin concurential pe aceasta piata.

”In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia poate conduce la consolidarea pozitiei Carrefour pe piata comertului cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount si alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din zona geografica Braila. Consiliul Concurentei si-a exprimat ingrijorarile de ordin concurential pe aceasta piata cu privire la reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor”, a anuntat autoritatea de concurenta.

Angajamentele propuse de Carrefour constau in cesionarea a trei supermarketuri active pe piata din Braila, respectiv doua magazine Carrefour Market si un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate decat dupa trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.

Este vorba despre Carrefour Market Strada Scolilor, Carrefour Market Bd. Dorobanti si Billa Sos. Buzaului (Milcov). Carrefour detine in Braila trei supermarketuri Market si un hipermarket, iar Billa este prezenta cu doua supermarketuri.

Consiliul Concurentei a lansat spre dezbatere publica angajamentele formulate de Carrefour Nederland BV pentru a elimina preocuparile legate de concurenta identificate in contextul achizitiei retelei Billa.

”Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate solicita partilor modificarea propunerilor si poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. Autoritatea de concurenta va verifica indeplinirea angajamentelor de catre Carrefour”, precizeaza autoritatea.

In afara de piata din Braila, Consiliul Concurentei arata ca ”tranzactia nu ridica preocupari serioase sub aspectul compatibilitatii sale cu un mediu concurential normal”.

Carrefour a semnat la sfarsitul anului trecut un acord cu Rewe pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din Romania, fiind una dintre cele mai importante tranzactii din istoria retailului romanesc. Valoarea tranzactiei se situeaza intre 95 si 100 de milioane de euro, suma incluzand si datoriile Billa, evaluate de Carrefour.

Prin preluarea Billa, Carrefour Romania isi intareste pozitia pe segmentul de supermarketuri.

In prezent, grupul Carrefour numara 191 de magazine dintre care 29 hipermarketuri ”Carrefour”, 108 supermarketuri ”Market”, 43 magazine de proximitate ”Express”, 10 magazine de proximitate ”Contact” si un magazin online. Retailerul detine insa si patru magazine sub brandul Supeco.

Sursa: Profit.ro

Comentarii

comentariu

About the Author