Published On: lun, Mar 7th, 2016

Un jucator surpriza aduce o solutie ce ne-ar scapa de creditele la banci

Share This
Tags

Institutiile financiare trebuie sa se adapteze la noua generatie de clienti, care au alte obiceiuri de consum si care au nevoie de alte criterii de evaluare a bonitatii, o varianta fiind analiza profilului de Facebook si al conturilor de pe alte retele de socializare, precum Twitter si Instagram, informeaza  zf.ro.

“Contextul de piata e diferit. Generatia noua e fluida, nu are casa sau masina, nu vrea credite pe termen lung. Tinerii vor ceva rapid, personalizat. Pe ei ii gasesti pe Twitter, pe Instagram, pe Facebook”, a spus la ZF Live Antonio Eram, director general Netopia.

Firma a infiintat anul trecut un IFN in Mexic si acorda microcredite, de maximum 150 de dolari, pentru o perioada de zece zile, la o dobânda de 1% pe zi. Netopia Systems a realizat un algoritm prin care calculeaza bonitatea aplicantilor in functie de profilul de Facebook, fiind prima firma care a lansat astfel de oferte pe piata din America de Sud. “Am folosit ce am invatat in România, sa construiesti pe ceva in miscare si ne-am dus pe o piata si mai in miscare. In România, verificarile le face ANAF si Biroul de Credit. Acolo nu e asa. Am fost printre primii care au construit un algoritm de verificare a bonitatii pe baza profilului de Facebook. Avem un rulaj de credite de 500-600.000 dolari pe luna”.

Practic, analiza profilului tine cont de numarul de prieteni, locurile de munca, studii, unde locuieste, ce face in timpul liber. Antonio Eram spune ca potentialul pietei este de 9-10 milioane de persoane, in conditiile in care in Mexic serviciile financiare sunt operate de banci mari, dar la nivel super macro, iar serviciile de plata sunt ca si inexistente.

“La finele lui 2017 vrem sa avem operationala o banca mobila, singura banca exclusiv mobila din America Latina. Interactionezi doar pe telefonul mobil, fara nici o sucursala. Unul din investitorii nostri a pus ca aport la capital licenta bancara, care e foarte scumpa”.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author