Published On: mie, Feb 24th, 2016
Fără categorie | By CARMEN GROSU & ALEX MARIN

Centru de promovare al turismului brăilean de 4 miliarde

Share This
Tags

centru_infobrailaTurismul brăilean este aproape mort, dar oraşul are un Centrul de Informare şi Promovare Turistică, în care s-au investit aproape 4,5 miliarde de lei vechi. Investiţia, concret, s-a ridicat la 438.169,77 lei noi, atât a costat chioşcul rotund, din lemn şi sticlă, amplasat pe Calea Galaţi, în apropierea cinematografului "Central". Banii au venit dintr-o finanţare europeană şi au fost încasaţi de firma consilierului judeţean PSD Marcel Motoc.

Localnicii au fost foarte nemultumiţi, pe de-o parte că amplasarea clădirii a micşorat numărul locurilor de parcare, dar şi pentru că banii puteau fi investiti in ceva mai util orasului, pentru că este mai greu de promovat ceva ce lipseşte cu desăvârşire.

"Sunt maşini foarte multe aici. Există spaţiile comerciale, mai sunt şi locatarii blocului unde se află cinematograful. Parcarea era foarte utilă, iar acum s-a redus la jumătate. Sincer, nu prea văd rostul acestui centru de informare. La câte obiective turistice are Brăila, centru de informare ne trebuia…", a declarat Ştefan Dumitrescu fostul proprietar al imobilului.

"Cei cărora li se pare o sumă exagerată trebuie să ştie că investiţia iniţială, alocată de Autoritatea Naţională pentru Turism, se ridica la 602.000 lei, iar costul final a fost de 438.169,77 lei, deci s-a făcut o economie substanţială. Aceşti bani nu s-au cheltuit doar pentru construirea centrului de informare, ci au mers şi către audit, publicitatea de proiect şi dirigenţia de şantier. De asemenea, au acoperit şi costurile realizării unui site dedicat pe internet, precum şi dotările centrului de informare", precizează Iuliana Neagu, directorul Direcţiei Strategii şi Programe Europene din cadrul Primăriei Brăila.

Pentru desemnarea constructorului s-a realizat o licitaţie pe care a caştigat-o firma "Promotas" SRL Brăila, al cărei patron este consilierul judeţean PSD Marcel Motoc. “Promotas” a fost implicată în scandalul montării centralelor termice în şcolile brăilene, după ce patronul Motoc a obţinut mai multe contracte cu şcolile. Contractele au fost plătite cu bani din bugetul Consiliului Judeţean condus în acea perioadă de Gheorghe Bunea Stancu.

Primăria Brăila oferă asigurări că Centrul de Informare şi Promovare Turistică nu este doar o investiţie făcută de dragul de a se cheltui nişte bani. După finalizare, obiectivul a fost preluat de Direcţia pentru Cultură din cadrul Primăriei, care în prezent îl pregăteşte pentru inaugurarea oficială din 8 martie.

"Site-ul, aşa cum arată acum, este varianta luată în primire de la firma care l-a realizat. Urmează să fie actualizat, cu imagini foto şi informaţii mai complete. Turiştii trebuie să ştie unde pot găsi cazare şi unde pot servi masa. Toate firmele din domeniu sunt invitate să trimită materiale de promovare, ca să le postăm pe site şi să le folosim pentru tipărirea unor pliante ce le vor fi oferite gratuit tuturor turiştilor care vor trece pragul centrului de informare.”, a declarat Camelia Guşatu, directorul Direcţiei pentru Cultură a Primăriei Brăila.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author