Published On: lun, Ian 11th, 2016

Testamentul lui Nobel – recenzie de carte

Share This
Tags

Sunt in cautari. In mari cautari, de fapt, pentru ca de cand ne-am mutat, caut o etajera, un raft, un dulap sau cum naiba s-o numi pentru cartile mele. Si la momentul actual stau burdusite in 3 saci de plastic, ceea ce ma doare foarte tare. Am hotarat sa fac una pe comanda, mare, sa incapa si urmatoarele carti pe care le voi cumpara, dar nu prea stiu cine ar putea sa-mi faca. Nici n-am cautat prea mult prin magazine, doar am dat un search pe google, dar ma bate gandul sa ma misc din casa. Optiuni ar fi. Orice pentru a le gasi loc cartilor! Ma stiti doar! Dar hai sa nu va mai tin din treaba si sa va povestesc despre ultima carte citita. In weekend n-am prea avut timp de lectura, pentru ca am fost prinsa cu altele, si ma bateam pe o carte cu colega mea, dar am reusit sa o termin (cum altfel?)629732

“Testamentul lui Nobel” face parte din seria Annika Bengzton a Lizei Marklund, iar tanara jurnalista nu se dezminte nici de aceasta data. Invitata la dineul premiilor Nobel, Annika este martora uciderii presedintei comitatului de acordare a distinctiilor, fapt care-i limiteaza accesul la scrierea articolelor pentru ziarul la care lucreaza. Sursa sa din politie, Q, ii interzice cu desavarsire sa publice ceva. Redactorul-sef ii da concediu pe o perioada indelungata, intrucat restul colegilor se eschiveaza de ea, casnicia nu merge tocmai bine… Annika nu pare ca s-ar afla intr-o perioada prea buna a vietii ei.

Annika se muta impreuna cu familia ei intr-o casa noua, unde se pare ca necazurile nu se termina, ci continua prin dispute cu vecinii lor. Ea investigheaza pe cont propriu, dar inca doua morti ii dau planurile peste cap, intrucat victimele se leaga tot de Premiile Nobel. Primeste acceptul de a se intoarce la munca si, cu ajutorul relatiilor pe care si le-a creat, dezleaga misterul care planeaza asupra acestor premii atat de ravnite.

Liza Marklund a creat un personaj deosebit, Annika este o femeie puternica, a carei cariera este mai importanta decat orice, dar care in acelasi timp incearca sa se adapteze la viata de familie. Actiunea romanului te tine in priza, nu ai cum sa te plictisesti si dupa ce parcurgi cele 500 de pagini, parca tot iti par putine. Seara faina!