Published On: lun, Ian 25th, 2016

Sfaturi pentru imbunatarirea memoriei

Share This
Tags

memorie-Va ingrijoreaza faptul ca memoria va joaca feste uneori si credeti ca este un semn de batranete?

Nu va faceti atatea probleme; specialistii afirma ca, adoptand cateva reguli adecvate privind alimentatia si stilul de viata, puteti avea o minte sclipitoare pana la varste inaintate.

Cercetatorii au aratat ca, daca facem unele schimbari in stilul nostru de viata, putem stimula activitatea cerebrala, prevenind tulburarile de memorie si chiar intinerind functiile mentale. 

Consumul de cafeina si ciocolata

Expertii in materie sunt de parere ca ne vom aminti diverse lucruri mai bine daca consumam mici cantitati zilnice de cafeina si ciocolata. Cu toate acestea, nu orice surse sunt bune. De exemplu, in cazul cafeinei, nu cafeaua sau bauturile de tip cola trebuie sa ne furnizeze „doza” cotidiana, ci anumite ceaiuri, mai precis, cel chinezesc, cel verde sau cel negru.

Aceste varietati ne ofera o cantitate moderata de cafeina, dar suficienta pentru a ne simti mai alerti, astfel incat sa absorbim mai multa informatie. In acelasi timp, ceaiul chinezesc mai are avantajul de a fi o excelenta sursa de antioxidanti care previn imbatranirea celulelor creierului.

O singura precautie: nu beti ceai si lapte la aceeasi masa, deoarece laptele impiedica absorbtia acestor substante pretioase.
In ceea ce priveste ciocolata, singurul criteriu este continutul de cacao, care trebuie sa fie ridicat. De aceea, trebuie sa optati pentru produsele inchise la culoare, care contin cel putin 60% cacao.

Importanta odihnei

Stim cu totii ca o noapte nedormita ne poate afecta memoria. In schimb, daca ati beneficiat de cele opt ore de somn, creierul va fi odihnit, iar memoria va functiona la capacitate maxima.

Mai multe studii sugereaza ca, in timpul somnului, creierul prelucreaza evenimentele din timpul zilei, intarind conexiunile care s-au format intre celulele nervoase in timp ce erati treji. Astfel, reamintirea informatiei a doua zi devine mai usoara.

De asemenea, oamenii de stiinta cred ca, atunci cand dormim, creierul slabeste anumite legaturi dintre neuroni pentru a face loc altor legaturi noi.
Seara, inainte de culcare, faceti o baie calda, relaxanta, eventual cu uleiuri aromatice, de minimum 20 de minute.

Consumul de acizi grasi

Studiile arata ca acizii grasi omega-3 ne pot ajuta sa prevenim pierderea capacitatilor cognitive, inclusiv a memoriei. In acest scop, trebuie sa consumam mai mult alimente precum pestele oceanic si uleiul de peste, uleiul de seminte de in, nuci, alune.
Mancati de doua sau trei ori pe saptamana peste si memoria dvs. va avea de castigat.

Activitatile fizice

Majoritatea expertilor sunt de acord cu faptul ca practicarea regulata a unor activitati sportive, fie ele si moderate ca intensitate, face ca la creierul dvs. sa ajunga un aflux suplimentar de sange, ceea ce inseamna atat o cantitate mai mare de substante nutritive, cat si un volum mai mare de oxigen, ambele influentand favorabil functionarea neuronilor.

Comentarii

comentariu

About the Author