Published On: lun, Dec 7th, 2015

Dupa un veac de la constructie, nava Borcea a fost restaurata si si-a reluat rolul de simbol al Brailei

Share This
Tags

nava borceaNava Borcea pluteste din nou pe Dunare, dupa ce a fost restaurata la Santierul Naval de la Cernavoda, de catre o echipa de specialisti condusa de inginerul Dorin Buca, tatal lui Andrei, arhitectul brailean mort in incendiul de la "Colectiv".

Nava cu zbaturi, unul dintre simbolurile Brailei, este prima nava de productie romaneasca propulsata cu ajutorul aburului si ultima nava cu zbaturi construita in Europa, fiind lansata la apa, pentru prima data, in 1914.

Restaurarea navei, care pastreaza in totalitate piesele originale, a costat aproximativ 600.000 de lei si a durat 7 ani. Costurile au fost suportate de santier si de proprietar – Consiliul Judetean Braila.

Nava Borcea este inscrisa in patrimoniul national la categoria tezaur, cea mai inalta clasa a patrimoniului, la pozitia a treia. Constructia ei a inceput in 1911 la Turnu Severin, desi pana atunci, inginerii romani construisera doar barje, slepuri, mici ambarcatiuni. In viata ei de un secol, nava “Borcea” a fost si iaht al printului mostenitor Ferdinand, pana la inceputul primului Razboi Mondial.

Ulterior a fost folosita ca atelier mecanic mobil pentru navele de lupta de pe Dunare, apoi a ajuns obiect de sechestru in URSS, ca despagubire dupa razboi, pana in 1963. In 1983 a fost transferata la Palatul Copiilor Braila, iar in 2010 a trecut la Inspectoratul Scolar, tot in subordinea Ministerului Educatiei.

Vaporul, cu o capacitate de 200 de persoane, va fi destinat activitatilor educative ale elevilor, efectuand excursii pe Dunare.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author