Published On: joi, Aug 6th, 2015

Visul imposibil al brailenilor / Au inceput masuratorile la Podul peste Dunare / Piciorul de pod, in dreptul Statiei de Epurare de pe dig

Share This
Tags

harta podPodul peste Dunare ramane in continuare cel mai notoriu vis al brailenilor, istoria proiectului incepand in urma cu mai bine de patru decenii, cand comunistii au luat in calcul traversarea Dunarii prin zona localitatii Tichilesti, si continuand agresiv dupa '89, plimbat de la un politician la altul, in fiecare campanie electorala. 

Ieri, primarul Aurel Simionescu a anuntat ca au inceput masuratorile pentru constructia podului a carui picior se va afla langa digul Braila-Galati, in dreptul Statiei de Epurare, in timp ce co-presedintele PNL, deputatul Alexandru Nazare, afirma ca masuratorile nu garanteaza executarea obiectivului.

O echipa de specialisti din Bucuresti realizeaza masuratorile necesare reactualizarii studiului de fezabilitate pentru podul suspendat, finantarea, in valoare de aproximativ 1,5 milioane de euro, fiind asigurata in mare parte din fonduri europene. Totodata, constructia podului este certa daca tinem cont ca proiectul se afla in Master Planul pentru Transporturi, aprobat de Comisia Europeana, insa lucrarile vor demara peste cativa ani buni, mai exact, in cel mai optimist scenariu, peste 4 ani. 

“Am inceput masuratorile pentru studiile topo, geo, etc., pentru pod. Sunt veniti cei de la Bucuresti, firma care  se ocupa de treaba asta, le-am dat avizul pentru lucrari, au desenul respectiv si stanga-dreapta vor face aceste masuratori, in functie de conditiile tehnice, impunerile legislative. Vor mai sta in Braila probabil inca o saptamana, pana vor termina, pentru ca este vorba de actualizarea studiului de fezabilitate respectiv. Ce se va intampla mai departe, cum si cand se va promova, nu stiu sa va dau un raspuns, dar faptul ca au primit aceasta finantare si au venit sa realizeze studiile  respective este un semnal pozitiv", a declarat Simionescu.

Contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a fost atribuit, in urma cu cateva luni, asocierii SC Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate SA, SC E.D.IN SRL – SC S.T.E. SRL – SC Pegaso Ingegneria SRL.

Podul marilor sperante a invins tunelul unei mari nebunii

In luna martie 2015, capii administratiilor din Braila si Galati au fost chemati la Bucuresti de Ioan Rus, pe atunci ministru al Transporturilor, pentru confruntarea finala pe tema "pod versus tunel". La intalnirea la care a participat si ministrul Fondurilor Europene, Braila a fost reprezentata de seful Consiliului Judetean, Viorel Mortu (PSD), iar Galatiul de primarul Marius Stan (UNPR).

In timp ce Stan a sustinut ca traversarea fluviului trebuie facuta pe dedesubt, prin intermediul unui tunel, Mortu s-a batut pentru pod, un proiect "brevetat" de Braila si despre a carui constructie se vorbeste inca din vremea regimului comunist.

Dupa discutii extrem de tensionate, cu analize financiare si tehnice pe masa, s-a optat pentru pod ca varianta de traversare a Dunarii, proiectul tunelului, initiat de primarul Stan fiind definitiv dat la o parte.

Opozitia si Puterea, de o parte si de alta a podului

Mihai-TudoseMihai Tudose, presedintele PSD Braila si ministru al Economiei, a cerut autoritatilor locale sa priveasca victoria cu pragmatism, insa fara a o "lasa din mana", afirmand ca este normal ca brailenii sa nu mai creada in acest proiect.

"Lumea are dreptate cand spune ca s-a saturat de acest pod. Brailenii chiar au dreptate! Nu am cum sa nu le dau dreptate. Noi trebuie sa ne sustinem proiectul in continuare, am depasit o parte foarte importanta. Podul nu este un scop in sine, ci un mijloc", a spus Tudose.

Ministrul crede ca podul peste Dunare trebuie sa faca parte dintr-o viziune mai ampla legata de infrastructura si de rolul judetului Braila in regiune.

Alexandru_Nazare_"Eu vorbesc despre o infrastructura sanatoasa intre Tulcea si Braila si cele doua legaturi rutiere care pleaca din Braila catre Buzau si Focsani. Atunci, importanta Brailei in regiune, si chiar la nivel national, va fi cruciala. Sa asteptam inceperea constructiei si apoi vorbim", a conchis Mihai Tudose.

Opozitia este reticenta atunci cand vine vorba de podul peste Dunare. Deputatul PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor, spune ca este imposibil ca lucrarile de constructie a podului sa fie incepute in primavara anului viitor, cum sustine seful Consiliului Judetean, social-democratul Viorel Mortu, mentionand ca masuratorile efectuate nu garanteaza executarea podului.

"Vin alegerile si trebuiau sa inceapa masuratorile. Pe mine nu ma convinge faptul ca dupa 3 ani, in care nu a facut nimic, desi PSD a stat cu banii europeni pe masa, vine cineva sa faca masuratori. Au mai facut si altii. Au fost si alti bani cheltuiti pentru studii. Nu e garantia ca se va executa podul. Eu le-as recomanda celor de la PSD sa aiba grija cum se prezinta public, sa nu mai amageasca brailenii", a conchis Nazare.

Comentarii

comentariu

About the Author