Published On: mie, Iul 22nd, 2015

Traficul de marfuri prin portul Braila a crescut

Share This
Tags

trafic de marfuriTraficul de marfuri prin porturile Galati, Braila si Tulcea a crescut cu circa 30% in semestrul I din 2015 fata de perioada similara din 2014, pe fondul cresterii cererilor pentru mai multe tipuri de marfuri, dar conflictul Ucraina-Rusia a afectat traficul de produse petroliere, conform Administratiei Porturilor Dunarii Maritime Galati, citata de Ziarul Financiar.

Traficul de marfuri desfasurat prin porturile Galati, Braila si Tulcea, in semestrul I din 2015, a fost de 4.108.341 tone, cu numar de 1.905 nave. Astfel, in primele sase luni ale anului 2015, traficul fluvial a totalizat 3.301.589 tone, cu un numar de 1.689 nave, iar cel maritim 806.752 tone cu 216 nave.

Sursa citata arata ca este vorba despre o crestere cu aproximativ 30% a traficului maritim si cu aproximativ 31% a traficului fluvial in semestrul I din 2015, fata de aceeasi perioada a anului trecut, per total obtinându-se o crestere a traficului cu 30,5% in semestrul I din 2015, fata de semestrul I din 2014.

"Cresterile realizate provin in principal din cresterea cantitatilor de cereale, nutreturi pentru animale, produse alimentare, bauturi, tutun, laminate, cherestea, produse minerale brute (de cariera si balastiera, ipsos, zgura, sare ), var, ciment, materiale de constructie, minereuri de fier, minereuri neferoase, combustibili solizi (carbune, cocs etc.)", mentioneaza APDM Galati.

Spre exemplu, cantitatea de cereale in primul semestru al anului, fata de perioada similara din 2014, a crescut la 182.978 de tone, fata de 126.105 tone, iar nutreturile pentru animale au fost in cantitate de 7.551 de tone, fata de 3.300 de tone. In cazul produselor alimentare, bauturi si tutun a fost vorba despre o cantitate de 14.015 tone in primul semestru al acestui an, in conditiile in care in perioada similara din 2014 nu s-au inregistrat deloc astfel de marfuri.

Totodata, situatia traficului total pe grupe de marfuri indica faptul ca, in primul semestru din 2015, spre exemplu, produsele minerale brute (de cariera si balastiera, ipsos, zgura, sare) au fost in cantitatea cea mai mare, de 1.473.203 tone, urmate de minereurile neferoase cu 750.764 de tone, minereurile de fier cu 651.455 de tone si de laminate cu 561.874 de tone.

La polul opus, in cazul petrolului brut nu s-a mai inregistrat nicio cantitate, in conditiile in care in primul semestru din 2014 a fost vorba despre un trafic de 35.530 de tone.

Potrivit sefului serviciului de Management si Strategie din cadrul APDM Galati, Carmen Uzumtoma, "conflictul Ucraina-Rusia genereaza in momentul de fata pierderea unor clienti importanti ai operatorilor portuari si implicit rezilierea multor contracte ale beneficiarilor companiei noastre, respectiv: SC Unicom Oil Terminal Galati, ca unic operator de produse petroliere in zona portului Galati, si-a diminuat traficul de marfuri fata de anul trecut, ca urmare a intreruperii relatiilor comerciale cu partenerii ucrainieni".

Reprezentantul APDM Galati a spus ca pe viitor este posibil ca unii transportatori sa isi reconsidere rutele de transport.

"In acelasi timp, este posibil ca unii transportatori sa isi reconsidere rutele de transport, bineinteles, in masura in care pentru portul Galati Uniunea Europeana va acorda finantare in vederea dezvoltarii infrastructurii portuare, asigurarii cresterii capacitatii de preluare a traficului de marfuri, inlaturarii blocajelor majore existente in retelele de transport europene, inclusiv conectarii nodurilor secundare la infrastructura TEN-T( inclusiv a nodurilor multimodale – autostrazi, drumuri expres, drumuri nationale, inclusiv variante de ocolire). Spre exemplu, marfurile care tranziteaza Rusia catre zona Orientului Indepartat, respectiv China, se vor redirija, probabil, prin Galati sau Constanta, in functie de capacitatea acestor porturi de a prelua traficul de marfuri", a spus Carmen Uzumtoma.

In acest context, Uzumtoma a precizat ca aceasta crestere a traficului de marfuri prin porturile Galati, Braila si Tulcea, din semestrul I din 2015, fata de semestrul I din 2014, nu se datoreaza conflictului din Ucraina.

Conform datelor comunicate de APDM Galati, traficul de marfuri derulat numai prin Portul Galati in semestrul I din 2015 a fost de 1.914.300 tone, cu 768 de nave, din care traficul fluvial a reprezentat 1.280.327 de tone (602 nave), iar cel maritim 633.973 de tone (166 de nave).

Totodata, traficul derulat prin portuile aflate in administrarea APDM Galati de la Braila (inclusiv Macin si Hârsova) a fost in primul semestru al acestui an de aproximativ 770.000 de tone, iar prin sucursala Tulcea (inclusiv Chilia Veche, Isaccea si Mahmudia) de circa 1,3 milioane de tone de marfuri.

Comentarii

comentariu

About the Author