Published On: joi, Mai 21st, 2015

Primarul zice una, seful Braicar zice alta! / Prostia da pe afara in administratia Simionescu

Share This
Tags

SimiPrimarul Aurel Simionescu pune la indoiala faptul ca masticul de etansare – smoala folosita ca izolatie intre sine si beton, a fost dislocat si imprastiat pe suprafata de rulare a sinei de tramvai, pe tronsonul cuprins intre Calea Calarasi si Calea Galati, din cauza calitatii proaste a materialului sau a unui viciu de executie – deci din vina constructorului, desi este contrazis vehement de directorul Braicar.

Edilul spune ca a vazut cum “dau unii verdicte interesante” in acest caz si ca nu se poate exclude varianta ca un tramvai sa fi avut un defect care sa duca la dislocarea masticului. Simionescu este pus intr-o situatie dificila daca tinem cont de declaratiile lui Cornel Sandulescu, seful operatorului de transport public, care a afirmat ca aceasta versiune “nu are legatura cu realitatea”.

“Am avut ieri o discutie cu impricinatii, cei de la Braicar si cei de la constructor. Am cerut constructorului sa refaca lucrarea si in cateva zile sa avem o expertiza despre ce s-a intamplat. Braicarul spune ca nu a fost bun masticul, iar constructorul spune ca un tramvai a fost defect. Trebuie sa vedem ce s-a intamplat. Trebuie sa gasim cauza ca sa avem preventive”, a precizat Simionescu.

Primarul s-a intrebat retoric, in contextul in care ceea ce declara directorul Braicar ar fi real, de ce fenomenul nu a avut loc si pe Calea Calarasi, unde a fost folosit acelasi material ca pe Dorobanti.

“Nu se poate exfolia doar intr-o parte. A fost o chestiune mecanica, ceva care a mers si a ras masticul. Acelasi material este pus pe Calarasi, cu un an inainte, si nu s-a intamplat nimic. Nu se pune problema ca tramvaiele sa nu poata avea un defect”, a mai adaugat primarul.

La inceputul acestui an, autoritatile locale au decis reluarea circulatiei tramvaielor pe Bulevardul Dorobantilor, desi, nici pana in acest moment, nu s-a efectuat Receptia la Terminarea Lucrarilor, care se poate efectua doar cu acordul Primariei. Se pare ca decizia nu a fost una inspirata, sau cel putin prost gestionata, cat timp au aparut probleme. 

Pe tronsonul cuprins intre Calea Calarasi si Calea Galati, a aparut o problema, care, la prima vedere, poate fi pusa in carca constructorului, ceea ce se pare ca incearca sa faca si reprezentantii Primariei. 

Pe partea stanga a sinei de tramvai dinspre axul drumului, pe ambele fire ale cailor de rulare, masticul de etansare – smoala folosita ca izolatie intre sine si beton, a fost dislocat si imprastiat pe suprafata de rulare a sinei, dar si pe carosabil, in unele locuri, de parca s-ar fi topit din cauza caldurii. 

Nota de constatare dorobantiCum se arata intr-un document (n.r. nota de constatare din 15 mai 2015) semnat de Trandafir Vasile, din cadrul Directiei Tehnice a Primariei, in calitate de reprezentant al beneficiarului, intrat in posesia Ziarului Infobraila, “acest fenomen este urmarea directa a circulatiei unor tramvaie cu defectiuni ale trenului de rulare”, desi conducerea operatorului de transport public neaga vehement acest fapt.

Directorul Braicar, Cornel Sandulescu, spune ca ce sta scris in documentul semnat de reprezentantul Primariei “nu are legatura cu realitatea” si ca, “fara vreo indoiala”, vina pentru aparitia acestei probleme apartine constructorului.

“Este o problema pe care constructorul trebuie sa o rezolve. Noi am sesizat ca sunt neconformitati. Mai departe, nu stim. Am cerut sa se clarifice la constructor. Mai multe nu cunosc”, ne-a declarat Sandulescu.

Incercand sa obtinem un punct de vedere de la Iuliana Neagu, directorul Directiei Programe Europene din cadrul Primariei, care a coordonat implementarea investitiei uriase, ne-am lovit de o problema pe care initial am crezut-o ireala. 

Sunand la telefonul Directiei (0239/619.197), o functionara ne-a explicat ca Neagu este intr-o sedinta, dar ca oricum nu avem cum sa vorbim la telefon cu aceasta pentru ca… nu are un telefon fix in birou.

“Dar nu aveti cum sa vorbiti cu sefa pe telefonul fix. Nu aveti cum pentru ca nu are un telefon in birou. Doar pe mobil. O zi buna”, ne-a informat functionara din cadrul Directiei.

Conform unor surse din mediul administrativ, asocierea de firme care a efectuat lucrarile de reabilitare, condusa de compania “Max Boegl” – unul dintre principalii constructori de infrastructura din Romania, se pregateste sa solicite Primariei despagubiri uriase pentru aceasta situatie.

Tinand cont ca temperaturile din ultima perioada nu au fost nici pe departe toride, varianta ca masticul sa se fi topit cade, ramanand in picioare cea despre care se vorbeste in documentul citat. 

Dislocarea izolatiei cauzeaza mari probleme brailenilor care locuiesc pe Dorobantilor din cauza zgomotului groaznic produs atunci cand trec tramvaiele, insa cel mai important lucru este faptul ca, din cauza nepasarii si a proastei gestionari, sunt necesare reparatii, care vor bloca din nou circulatia tramvaielor.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-