Published On: lun, Mai 4th, 2015

,,O cariera de succes prin practica, consiliere si orientare profesionala a tinerilor”

Share This
Tags

 

semnatura-practis-1

 

Titlu proiect: „O cariera de succes prin practica, consiliere si orientare profesionala a tinerilor’’

 

Cod contract: POSDRU/161/2.1/G/137130

Beneficiar: Inspectoratul Scolar Judetean Braila

 

Comunicat de presa

PRACTIS – Dincolo de bariere!

 

Miercuri, 22 aprilie 2015, Inspectoratul Scolar Judetean Braila a organizat in cadrul proiectului ,,O cariera de succes prin practica, consiliere si orientare profesionala a tinerilor”, evenimentul dedicat obiectivelor orizontale intitulat ,,PRACTIS – Dincolo de bariere!’’. La eveniment au participat 100 de elevi din cele 12 licee din judet de unde a fost selectat grupul tinta al proiectului.

Obiectivul principal al evenimentul a vizat constientizarea si motivarea elevilor din grupul tinta cu privire la importanta respectarii si promovarii principiilor egalitatii de sanse si dezvoltarii durabile, aprofundarea conceptelor cheie legate de obiectivele orizontale prin intermediul metodelor de educatie non-formala si incurajarea implicarii si cetateniei active pentru combaterea discriminarii, a discursului instigator la ura si a excluziunii sociale.

Evenimentul a adus in atentia elevilor teme de mare actualitate legate de obiectivele orizontale si sa provoace discutii in jurul unor intrebari precum: ,,Ce este egalitatea de sanse?’’, ,,Ce este dezvoltarea durabila?’’, ,,Ce este TIC?’’, ,,Cum se manifesta discriminarea si hartuirea online?’’, ,,Ce actiuni trebuie intreprinse pentru a combate aceste fenomene?’’, ,,Care este contributia noastra la dezvoltarea durabila?’’.

Evenimentul a debutat cu o prezentare sustinuta de d-na Madalina Szelmenczi, Expert Obiective Orizontale si coordonator actiune, in care elevilor li s-au explicat conceptele de baza legate de obiectivele orizontale. Aceste concepte au fost prezentate sub forma povestii lui X, personaj fictiv care pleaca intr-o calatorie cu scopul de a descoperi cum sa salveze planeta si care invata pe drum o serie de lectii atat despre conservarea resurselor naturale, cat si despre egalitate, drepturile omului, in echitate sociala etc.

Povestea lui X a captivat elevii prezenti, dupa cum rezulta si din declaratiile lor: „Evenimentul de astazi a fost unul special deoarece povestea lui „X” de salvare a Pamantului a fost foarte, foarte interesanta.” (Angelescu Ovidiu, Liceul Teoretic „George Valsan" Faurei). „Am aflat lucruri noi, am discutat despre rasism, despre un personaj fictiv „X” care a facut un tur al lumii si a descoperit multe” (Rosca Georgian Valentin, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Braila).

Evenimentul a continuat cu atelierele de lucru in care elevii, impartiti in 4 grupe de lucru – fiecare coordonata de cate un moderator – au fost invitati sa dezbata pe marginea unui studiu de caz care descria o situatie complexa in care principiile dezvoltarii durabile si egalitatii de sanse sunt incalcate. In cadrul fiecarui atelier de lucru, elevii au citit studiul de caz despre orasul fictiv Guguresti dupa care s-au impartit in 6 echipe, fiecare reprezentand o anumita institutie sau organizatie. In timpul dezbaterilor, elevii au trebuit sa identifice in descrierea orasului Guguresti, din perspectiva rolului primit in cadrul grupului, cauzele sociale relevante pentru misiunea organizatiei pe care o reprezinta, sa propuna solutii pentru ameliorarea problemelor respective si sa negocieze cu reprezentantii celorlalte „organizatii" gestionarea unui buget comun de 500 000 de euro alocat comunitatii Guguresti in ansamblu.

Elevii s-au implicat activ in procesarea studiului de caz, si-au luat rolul in serios si au reusit sa gaseasca raspunsuri la toate intrebarile cazului avut in discutie. Au identificat cu precizie problemele descrise, cauzele care au condus la aparitia lor, modalitatile de ameliorare, interventie, preventie. Au reusit sa faca conexiuni cu viata reala, dand exemple de situatii similare pe care le-au trait sau pe care le cunosc de la alti colegi. Exercitiul a fost si unul de negociere si argumentare, competente relevante pentru specificul proiectului la care au luat parte. Concluziile au fost scrise pe foi de flip chart si au constituit pozitia grupului fata de cazul prezentat.

Dupa cum declara Urda Diana, eleva in clasa a XI-a la Liceul Teoretic „Panait Cerna” Braila, „La acest eveniment am aflat lucruri noi, am invatat cum safiu responsabila si sa incerc sa ajut persoane cu probleme, dar totodataam invatat sa negociez si sa sustin cauza pentru care lupt.”

Folosirea unor metode didactice non-formale si abordarea interactiva, modul de organizare si desfasurare, calitatea informatiilor transmise, profesionalismul expertilor implicati care au coordonat activitatile si implicarea elevilor au asigurat un binemeritat succes acestui eveniment. Feedback-ul primit din partea elevilor ne onoreaza.

„Sunt de parere ca aceasta activitate ne-a ajutat sa ne dezvoltam abilitatile si am putut interactiona cu alte persoane, asistati de oameni atenti si bine organizati.” (Tugui Florentina, Colegiul Economic „Ion Ghica” Braila). „Interesant! As vrea sa mai particip la un astfel de proiect.” (Baluta Jenel, Liceul Tehnologic „C. Brancoveanu” Braila). „Aceasta intalnire mi-a lasat o impresie foarte buna, aratandu-ne alta perspectiva de a privi lumea” (Arama Gabriel, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Braila). „Mi-a placut deoarece am invatat ceva util care ne-ar putea ajuta in viitor” (Buzea Nicusor, Liceul Tehnologic „Nicolae Titulescu” Insuratei).

Sunt doar cateva din multele opinii ale elevilor prezenti care vorbesc despre buna organizare a actiunii si despre nevoia de astfel de evenimente in viitor.

Actiunile dedicate obiectivelor orizontale vor continua in proiect pana in luna august 2015. Mai multe informatii veti gasi pe site-ul proiectului www.practis-braila.ro la rubrica ,,Obiective orizontale’’. Proiectul este co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investeste in oameni!

 

Pentru detalii:

Daniela Carasava,

Expert implementare si evenimente

daniela.carasava@gmail.com

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-