Published On: lun, Feb 23rd, 2015

Muraturile ne apara de boli si ne fac mai rezistenti in fata virusilor

Share This
Tags

1415293954_muraturi_div_dr_1415294303-largeIn Europa, destul de putine tari (intre care la loc de frunte se afla Romania) au o traditie straveche si bo­gata in prepararea si consu­mul muraturilor. In schimb, pe alte meridia­ne, acest proces de conservare si de sporire a valorilor nutritive ale diferitelor vege­tale a fost desco­perit si folosit neintrerupt, vreme de milenii.

Multa vreme s-a crezut ca prin murare, legumele si fructele isi pierd proprietatile, devenind niste ali­mente moarte, total lipsite de proprietati terapeu­tice. Ei bine, in realitate, lucrurile stau exact invers: prin murare, anumite calitati vinde­catoare ale vegetalelor sunt am­plificate si chiar apar substante active noi, foarte puternice.

De la bun inceput trebuie spus ca, efecte terapeu­tice au doar muraturile clasice, adica cele facute in saramura si, intr-o masura mult mai mica, cele puse in otet. Apoi, muraturile eficiente sunt cele facute in casa, fara preparare termica, fara aditivi artificiali, asa cum au de cele mai multe ori cele produse industrial. Este foarte important si ca sarea folosita sa fie neio­da­­ta, asa incat iodul adaugat artificial sa nu in­terac­tioneze negativ cu ingredientele naturale. Nu in ulti­mul rand, este important ca legumele sau fructele pu­se la murat sa fie proaspete, de buna calitate, obti­nute din agricultura traditionala si nu din cea chimi­zata.

O canti­tate de muraturi suficienta pentru intretinerea sanatatii este de 300 de grame pe zi, consu­mate in timpul meselor principale. In timpul curelor cu muraturi, se vor consuma mini­mum doi litri de apa pe zi, asa incat rinichii sa nu fie deloc afectati de surplusul de sare pe care trebuie sa-l elimine.

Conopida murata este recomandata in prevenirea bolii Alzheimer, Parkinson, boli nervoase degenerative, chisturi ova­rie­ne, dismenoree, tul­burari de menopau­za, boli cardiovasculare.

Conopida murata previne formarea si migrarea chea­gurilor de sange (trombilor), fiind un fluidi­fiant san­guin.

Gogonelele sunt prin­tre cele mai bune sus­ti­natoare de efort. Ele cresc rezistenta la mis­care fizica pre­lungita, dar ajuta si la cres­terea masei mus­culare

In curele de lunga durata, varza murata regleaza reactiile siste­mului imunitar, diminuand inten­sitatea proceselor alergice si amelio­rand, gradat, bolile produse sau po­tentate de acestea

Zea­ma de varza rosie este un adjuvant in cazul cancerului hepatic, pulmonar si de prostata.

Dintre toate muraturile, castravetii murati au cele mai putine zaharuri, motiv pentru care sunt un extra­ordinar remediu pentru cei care au abuzat de dulciuri, de alimente supra-ra­finate, bogate in amidon. Con­su­mul lor este un adevarat tratament pentru preve­nirea si tra­tarea diabetului, ei putand fi mancati fara niciun fel de restrictie cantitativa.

 

Comentarii

comentariu

About the Author

-