Published On: lun, Ian 26th, 2015
Fără categorie | By admin

Ce trebuie sa faceti ca sa aveti o inima sanatoasa

Share This
Tags

© Copyright 2010 CorbisCorporationInima este organul care ne tine in viata, pompand sangele permanent catre toate zonele organismului. La nivel mondial, cauza numarul 1 de mortalitate este reprezentata de bolile cardio-vasculare. Bolile de inima ucid mai multi oameni decat urmatoarele 4 cauze de mortalitate insumate, in fiecare an inregistrandu-se peste 17 milioane de decese in lume. Inima noastra este numita, pe buna dreptate, motorul intregului organism si face lucruri extraordinare, desi nu cantareste mai mult de 200-300 de grame. In mod normal, inima pompeaza de aproape 100.000 de ori in fiecare zi, de 35 de milioane de ori pe an si de 2,5 miliarde de ori in viata. Intr-o singura zi, sangele din corpul nostru calatoreste 19.000 de kilometri. De aceea, este foarte important sa mentinem o inima cat mai sanatoasa abordand un stil de viata sanatos. Vom expune cateva recomandari care reduc riscul aparitiei bolilor cardio-vasculare:

Faceti sport!

Efortul fizic nu doar previne, ci si trateaza unele afectiuni cardiace. De exemplu, exercitiile fizice regulate permit o vascularizare mai buna a muschiului cardiac, ameliorand astfel si simptomele cardiopatiei ischemice. Pe langa tratamentul prescris de medic, puteti trata insuficienta cardiaca tot prin sport datorita faptului ca, in urma miscarii fizice, creste capacitatea inimii de a pompa sange spre toate organele corpului.

Bineinteles, fiecare pacient prezinta particularitatile sale, asa ca ar fi bine sa se consulte cu un medic cardiolog inainte de a incepe un program de sport ceva mai elaborat.

Orice exercitiu cardio este benefic, si asta pentru ca va solicita inima, imbunatatindu-va functia muschiului cardiac. Asadar, aleargati moderat 30 de minute pe zi, inotati sau faceti aerobic, plimbati-va 45 de minute in fiecare zi si cu siguranta va veti simti mai bine. Copiii, insa trebuie sa lucreze mai mult, in jur de 60 de minute zilnic, alternand sporturile moderate cu cele ceva mai solicitante.

Rolul sportului este de a solicita inima, de a spori rezistenta sistemului cardiovascular. Pe langa aceste beneficii, iti vei reduce sau tine sub control greutatea corporala. In acest sens, s-a demonstrat ca pacientii cardiaci si supraponderali ard mai repede si mai multe calorii atunci cand merg pe jos o distanta mai lunga, decat cei care parcurg distante mai mici in pas rapid.

Renuntati la tutun si alcool!

Alimentatia si stilul de viata au o importanta majora atunci cand vorbim despre sanatatea inimii. Fumatorii sunt de doua ori mai predispusi la infarct decat nefumatorii. De asemenea, alcoolul in exces slabeste muschiul inimii si creste tensiunea arteriala, asa ca incearcati sa renuntati la aceste vicii spre binele inimii voastre.

 

Beti doar o cafea pe zi!

Daca o cafea pe zi se accepta, de la doua in sus inima voastra este in pericol! Prea multa cofeina duce la cresterea tensiunii arteriale, dar si a hormonului stresului, cortizolul.

Nu va infometati!

Nu sariti peste mese daca nu aveti timp sau credeti ca astfel veti pierde cateva kilograme. Nu veti face altceva decat sa va dati metabolismul peste cap. E foarte posibil ca pe fond nervos sa mai luati in greutate si sa vi se faca si mai des foame. Indicat ar fi sa incercati sa mancati echilibrat, la ore fixe.

Consumati peste!

Un alt “medicament” natural, avand in vedere ca uleiurile de peste Omega 3 si Omega 6 impiedica formarea cheagurilor de sange si scad numarul trigliceridelor. Asadar, mancati mult peste: ton, somon sau crap.

Usturoi pentru colesterol!

Usturoiul este pe buna dreptate supranumit “antibiotic natural”. Beneficiile lui asupra inimii sunt considerabile: reduce tensiunea arteriala si nivelul de colesterol, creste eficienta sistemului nostru imunitar si stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Consumati usturoi in fiecare zi, crud sau sub forma de capsule daca va este mai convenabil asa.

Suplimentele alimentare din alge marine – un alt “tratament” minune!

Algele marine imbunatatesc functia muschiului inimii, stabilizeaza tensiunea arteriala si pulsul, reduc nivelul colesterolului si al trigliceridelor, contribuie la rezistenta si la buna functionare a sistemului cardiovascular.

Amintiti-va in fiecare zi ca inima voastra este cea mai importanta, si atunci veti lua masuri potrivite pentru o viata cat mai sanatoasa!

 

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-