Published On: vin, Ian 30th, 2015

Alimente care intaresc sistemul imunitar

Share This
Tags

sistem imunitarPotrivit nutritionistilor, in aceasta perioada, alimentatia noastra trebuie sa fie bogata in vitamine si minerale, deoarece astfel ne intarim sistemul imunitar. Orice fluctuatie de temperatura ne pune sistemul imunitar la incercare. Medicii spun ca, mai ales in perioada schimbarilor bruste de temperatura, ne imbolnavim de viroze respiratorii sau racim. Asadar, consumati legume, lactate, fructe si grasimi vegetale.

Ceapa. Este un bun antiseptic, antiviral, antibacterian si antifungic. Aceasta trebuie mancata in stare naturala, in niciun caz fiarta sau prajita, deoarece prin aceste proceduri i se distrug calitatile sale antivirale. Acest condiment are calitati mai puternice asupra sistemului imunitar decat usturoiul. In categoria condimentelor care ne feresc de raceala mai este si ardeiul iute.

Varza. Varza sau orice derivat al ei, precum varza de Bruxelles, conopida, broccoli sau salata verde, accelereaza eliminarea toxinelor din organism si protejeaza tesuturile de agresiunea frigului.

Grasimile vegetale, pe langa faptul ca ofera organismului energie, il protejeaza de frig. Desi nu este o grasime vegetala, uleiul de somon este ideal in perioada rece deoarece contine substante care intaresc sistemul imunitar, afirma nutritionistii.

Ardeiul gras. Ardeiul gras este foarte bogat in vitamina C. Un singur ardei gras contine aceeasi cantitate de vitamina C pe care o gasim in patru lamai.

Morcovul. Morcovul contine o substanta denumita imunoglobulina, care protejeaza plamanii in perioada rece. Medicii sustin ca morcovul are puternice proprietati antivirale.

Lactatele si branzeturile. Daca organismul nostru are un deficit de calciu, atunci acesta nu se poate proteja de virusurile din aceasta perioada. Mai mult, pe langa faptul ca lactatele si branzeturile protejeaza organismul de viroze respiratorii, acestea ajuta la vindecarea mai rapida.

Oua. Oul este o sursa bogata de zinc, element esential pentru buna functionare a muschilor si pentru sanatatea oaselor. Specialistii avertizeaza insa ca este recomandat cel mult un ou pe saptamana, deoarece acesta favorizeaza imbatranirea vasculara.

Fasole Verde. Fasolea verde contine carotinoide, cunoscute pentru actiunea lor antioxidanta si alti nutrienti care protejeaza organismul in perioada rece, precum fibre, vitamine, acid folic, potasiu si magneziu.

Carne. Carnea ofera organismului un aport proteic important si ofera corpului rezistenta la temperaturi mici. Insa, medicii recomanda ca nu trebuie sa facem abuz de carne si este de preferat sa evitam carnea grasa.

Citrice. Citricele cu un continut ridicat de vitamina C, inamicul numarul 1 al racelii, pot fi consumate atat in stare naturala, cat si sub forma de sucuri. In acelasi timp, fructele exotice ajuta organismul sa se apere de virusuri.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-