Published On: lun, Oct 20th, 2014

Investitii de 103 milioane de euro pentru imbunatatirea navigatiei pe Dunare

Share This
Tags

dunareRegia Autonoma Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati, care indeplineste functia de autoritate de cale navigabila pe sectorul romanesc al Dunarii, de la intrarea in tara, pana la iesirea in Marea Neagra, inclusiv pe bratele navigabile, a prezentat rezultatele proiectelor IRIS Europe 3 si NEWADA duo in domeniul serviciilor de informare fluviale si imbunatatirea navigatiei in conditii de siguranta.

Indeplinirea obiectivelor a implicat realizarea de investitii in valoare totala de aproximativ 103 milioane de euro. Din aceasta suma, 50 milioane de euro au fost asigurati de la bugetul de stat iar restul de 53 milioane de euro au fost utilizati din fonduri externe nerambursabile – programele europene POS–T, TEN–T si SEE.

„Prin implementarea tehnologiilor de ultima generatie, atat la bordul navelor cat si infrastructura de cale navigabila, se va imbunatati siguranta traficului, ceea ce va conduce la reducerea  pericolelor  de accidente pe Dunare si imbunatatirea sistemului de protectie a mediului. In acest sens, eforturile tehnice si financiare au fost directionate in vederea imbunatatirii infrastructurii de cale navigabila, a calitatii informatiei transmisa catre navigatori si a serviciilor pe care administratia le pune la dispozitia acestora”, a declarat Romeo Soare, manager proiect IRIS Europe 3 si NEWADA duo.

Proiectul IRIS Europe 3 este implementat de un larg consortiu european reprezentand 7 state membre, Austria, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania si Slovacia dar si parteneri colaboratori din alte 7 tari, Belgia, Croatia, Franta, Germania, Olanda si Ucraina.

Proiectul NEWADA duo (Network of Danube Waterway Administrations Data&User Orientation), este finantat in cadrul programului de cooperare transnationala in Sud-Estul Europei (SEE), are  rolul sa consolideze cooperarea dintre Administratiile de Cale Navigabila de-a lungul Dunarii, in vederea coordonarii comune pentru a permite un nivel standardizat de servicii pentru infrastructura cailor navigabile.

Pentru AFDJ Galati au reprezentat prioritati, de asemenea, implementarea proiectelor de infrastructura pentru imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul Calarasi – Braila, pe sectorul comun romano-bulgar, constructia de aparari de maluri pe canalul Sulina, realizarea unei retele geodezice de sprijin de-a lungul Dunarii.

Tinta acestor programe europene este cresterea, pana in anul 2020, cu 20% a traficului pe Dunare.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-