Published On: Soare, Iul 20th, 2014
Fără categorie | By admin

Ziarul Obiectiv, atac la Infobraila, Probraila si Arcasu, intr-o scrisoare oficiala: Site-uri care supravietuiesc prin santaj sau tinute in viata de partide

Share This
Tags

obiectiv1Obiectiv Vocea Brailei acuza atacuri nedrepte din partea "baietilor dastepti", asa cum i-a numit generic pe administratorii Infobraila. Asa-zisul atac nu este decat un fapt dovedit de procurorii DIICOT Galati si prezentat in cel mai corect mod posibil de Ziarul Infobraila: Dobrev Iura, patronul bordelului "Red Velvet", un personaj interlop acuzat de trafic de minori si spalare de bani, a fost unul dintre importantii clienti de publicitate ai "singurului ziar independent 100% de banii si interesele politicienilor locali".

Mult timp, firma lui Dobrev si-a facut publicitate atat in editia print cat si in cea online a Ziarului Obiectiv. Mai mult decat atat, salonul lui Dobrev este si client al serviciilor de publicitate stradala a SC "Double P Media" SRL, editorul Ziarului Obiectiv, care detine 9 panouri luminoase amplasate pe raza municipiului Braila.

Desi vorbeste despre o campanie anti-Obiectiv "derulata pe mai multe canale", "singurul ziar independent 100% de banii si interesele politicienilor locali" nu aduce in discutie si propriile practici, lipsite de orice fundament, legate de discreditarea publicatiilor locale din mediul online care nu au avut contracte de ordinul zecilor de mii de euro cu autoritatile locale sau institutiile deconcentrate, "patronate" de Gheorghe Bunea Stancu.

obiectiv2Inainte ca Ziarul Infobraila sa prezinte legaturile comerciale dintre Obiectiv si patronul bordelului "Red Velvet", actionarii Obiectiv au transmis doamnei Alina Mungiu-Pipidi, presedintele Societatii Academice din Romania (SAR), o scrisoare prin care raspundeau la solicitarea de a publica lista primilor 20 de clienti de publicitate ca valoare a contractelor de publicitate pe anul precedent, dar si la alte cerinte care tin de transparentizarea surselor de finantare ale mass media.

In scrisoarea semnata de cei doi actionari ai SC Double P Media - editorul Ziarului Obiectiv, Monica Paraschiv si Silvia Preda, se vorbeste despre "riscul ca ziare serioase sa nimereasca langa site-uri tinute in viata de partide politice sau care supravietuiesc prin santaj la umbra unor asa zis ONG-uri", facandu-se referire, dupa cum se mentioneaza, la site-urile de stiri Infobraila.ro, Probraila.ro si Arcasu.ro.

obiectiv3"Divulgarea primilor 20 de clienti de publicitate de catre un ziar care s-a aflat in permanenta in opozitie fata de puterea locala – cazul punctual al ziarului "Obiectiv – Vocea Brailei"- (n.r. Chiar si atunci cand Obiectiv a castigat, in urma unor licitatii, sume importante de bani de la autoritatile locale?) ar insemna un imens deserviciu pentru respectiva institutie de presa. (…) Ei bine, doar cine nu vrea nu intelege ca in aceste vremuri grele ziarele independente, care nu au in spate mahari cu alte firme sau oameni politici, tremura pentru fiecare leu care dispare din capitolul "Venituri". (…) Ce garantii aveti ca datele publicate de alte institutii media, referitoare la clientii de publicitate, vor fi cele corecte? In ceea ce ne priveste, suntem de acord sa primim un auditor din partea dvs. la sediul redactiei si sa-i punem la dispozitie lista primilor 20 de clienti de publicitate, pentru ca n-avem colaboratori sau contracte de peste 10% din bugetul publicatiei. Pe verificate, nu doar simple vorbe! In acest context, doar asa poate fi relevant un clasament al presei transparente si netransparente. Altminteri, exista riscul ca ziare serioase sa nimereasca langa SITE-URI TINUTE IN VIATA DE PARTIDE POLITICE SAU CARE SUPRAVIETUIESC PRIN SANTAJ, la umbra unor asa zise ONG-uri. DE EXEMPLU, LA BRAILA ATI TRIMIS CATRE TOATE SITE-URILE DE STIRI (infobraila.ro, probraila.ro, arcasu.ro s.a.) solicitarea dumneavoastra?", se arata in scrisoarea semnata de actionarii ziarului Obiectiv.

Consideram deplasata, lipsita de orice temei si tendentioasa referirea ziarului Obiectiv la activitatea altor site-uri de stiri din Braila si ne rezervam dreptul de a actiona in judecata pe semnatarii scrisorii transmise doamnei Alina Mungiu-Pipidi.

Ziarul Infobraila nu a obtinut, in urma unor licitatii, contacte in valoare de zeci de mii de euro de la institutii publice locale, "patronate", dupa cum am mai spus, de seful CJ Braila, Gheorghe Bunea Stancu. In schimb, ziarul Obiectiv, dupa cum poate verifica orice cititor de buna-credinta, este un abonat al banilor publici, obtinuti de la autoritatile locale PSD.

Atacul ziarului Obiectiv evidentiaza modul in care "liderul presei locale" incearca sa discrediteze orice alt site de stiri din online-ul brailean., care nu traieste din bani primiti de la autoritatile locale. In opinia "singurului ziar independent 100% de banii si interesele politicienilor locali", toti jurnalistii braileni care nu sunt angajatii Obiectiv isi desfasoara activitatea, prin santaj sau la mila partidelor politice. 

Condamnam modul in care ziarul Obiectiv intelege sa atace alte site-uri de stiri, prin aluzii la fapte penale, si cerem Obiectiv Vocea Brailei sa faca publice sumele de bani primite de la institutiile publice, in spiritul corectitudinii pe care mimeaza ca il promoveaza si al informarii corecte a brailenilor.

Putem asigura redactia ziarului Obiectiv ca Infobraila, Probraila si Arcasu nu au primit bani prin intermediul unor contracte de publicitate de la personaje care isi castiga existentia din traficul de minori si spalarea de bani-patroni de bordeluri- si nici de la autoritatile locale PSD, prin intermediul unor licitatii.

REDACTIA INFOBRAILA

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-