Published On: sâm, Iul 5th, 2014

Orgiile sexuale de pe iahtul regal, stationat la Braila

Share This
Tags

Iahtul Nahlin, sau Luceafarul cum a fost cunoscut in Romania, a stationat in timpul celui de al-II-lea Razboi Mondial, la Braila, in Bazinul Docurilor, mai ales in timpul anotimpului rece.

O fotografie din anul 1943, realizata cu ocazia vizitei ministrului nazist al Transporturilor, Julius Dorpmüller (1869-1945), la Braila, surprinde iahtul Nahlin stationand in port.

Povestea acestei ambarcatiuni este mai mult decat fascinanta, tinand cont de personajele care au detinut iahtul si care si-au trait povestile de dragoste, si nu numai, la bordul acestuia.

Construit in Anglia, in 1930, pentru Lady Annie Yule, una dintre cele mai bogate femei ale acelor timpuri, iahtul Nahlin este inchiriat 6 ani mai tarziu de catre controversatul rege al Marii Britanii, Edward al-VIII-lea.

Regele porneste in vara anului 1936 intr-o croaziera pe Marea Mediterana, alaturi de iubita sa, o americanca divortata de doua ori, Wallis Simpson. Povestea de iubire dintre cei doi va scandaliza intregul Imperiu Britanic, care nu putea concepe ca viitoarea lor regina va fi Wallis.

Escapada amoroasa a regelui, la bordul iahtului Nahlin, a fost dezvaluita de presa engleza, declasand o criza constitutionala fara precedent, ce a dus in cele din urma la abdicarea lui Edward al-VIII-lea, in favoarea mai tanarului sau frate George, tatal actualei regine Elisabeta a-II-a. Eduard pleaca in exil, alaturi de iubita sa, pe care o va lua de sotie.

Insa iahtul urma sa fie martorul tacut a unor intamplari mult mai scandaloase, a caror actori principali au fost tot un rege si amanta sa.

Dupa abdicarea regelui Angliei, iahtul Nahlin a fost achizitionat de Guvernul Romaniei, in 1937, si daruit Regelui Carol al-II-lea al Romaniei, fiind rebotezat Luceafarul.

Dupa acest moment incep sa apara legaturile iahtului regal Luceafarul cu Braila.  Astfel, la Braila, dupa 1942, iahtul a suportat si lucrari de reparatii, la santierul naval din oras.

Iar la data de 3 octombrie 1943, iahtul, aflat in portul Braila, este vizitat, cu permisiunea Regelui Mihai, de catre un inalt ierarh al Bisericii Catolice din Romania, Alexandru Cisar, Arhiepiscop si Mitropolit al Bucurestilor, insotit de o suita bisericeasca.

Dincolo de acest moment solemn si religios, in Romania, la bordul iahtului au avut loc si intamplari deloc bisericesti.

In august 1939, regele Carol al-II-lea pleaca in croaziera, alaturi de celebra sa amanta, Elena Lupescu, femeia despre care se spunea ca il controleaza pe rege, de la Constanta la Istanbul. La bordul iahtului, alaturi de cei doi se aflau si Livia Auschnitt, sotia unui bogat industrias din Romania si domnisoara Malaxa, fiica de 17 ani a unui alt mare industrias.

Scriitorul Petre Pandrea mentiona in insemnarile sale, faptul ca iahtul Luceafarul a fost scena unor pasiuni amoroase dezlantuite, demne de filmele interzise minorilor.

La un an dupa aceasta croaziera, regele Carol al-II-lea abdica de la tron, in favoarea fiului sau Mihai, si paraseste Romania alaturi de iubita sa, Elena Lupescu, care in 1947 ii va deveni sotie. Un scenariu identic cu cel al celuilalt rege care a detinut iahtul.

Legaturile iahtului cu Braila insa nu s-au oprit aici, ele continuand si dupa 1989. In anul 1999 iahtul, aflat la Galati intr-o stare deplorabila, a fost vandut de SC Regal SA Galati unei firme britanice, ca fier vechi, pentru suma de 265.000 de dolari. Firma din Anglia a asigurat vasul, imediat dupa cumparare, pentru suma de 1 milion de dolari.

Aceasta vanzare a declansat un imens scandal mediatic, deoarece ambarcatiunea se afla in Patrimoniul National, la sectiunea Tezaur. Ministerul Culturii, prin directorul Muzeului de Istorie din Galati, a depus la acea vreme o plangere la Inspectoratul Judetean de Politie Galati, in care reclama caracterul ilegal al vinzarii navei. Insa totul fara succes. Dezbateri pe aceasta tema au avut loc si in Parlamentul Romaniei.

Pe data de 10 ianuarie 1999, iahtul Luceafarul, este adus cu ajutorul a doua remorchere la Braila, unde i-au fost taiate cele doua catarge, pe motiv ca nava nu ar putea trece sub podurile de la Cernavoda si Medgidia, existente pe canalul Dunare – Marea Neagra.

Astazi, iahtul Nahlin, dupa ce a fost renovat si reconditionat, este una dintre cele mai scumpe ambarcatiuni private din lume, valoarea sa fiind estimata in jurul sumei de 43 milioane de euro.

Alin Cristea

*Ziarul Infobraila este detinatorul recordului absolut de vizitatori unici in presa online din judetul Braila (24 iunie 2014-13.885 vizitatori unici)*Infobraila este cel mai citit ziar brailean la evenimentele importante si cel mai citat ziar brailean in presa centrala*

Comentarii

comentariu

About the Author