Published On: mar, Apr 15th, 2014

Studiu: Vezi aici pe ce cheltuim banii de Paste! Peste 50% dintre respondenti NU vor primi beneficii suplimentare de la locul de munca

Spre deosebire de Sarbatorile de Iarna, atunci cand exista tendinta unei mobilitati mai crescute a orasenilor catre zonele turistice, Pastele este sarbatoarea care se petrece in familie. 

Astfel, conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 85% dintre persoanele intervievate din mediul urban, sunt hotarate sa isi petreaca zilele libere de Paste cu membrii familiei, fie in localitatea de domiciliu, fie la rude, prieteni sau iesind la iarba verde.

locatie

Ca tendinta, persoanele intervievate cu varsta cuprinsa in intervalul 18-35 ani, pe langa timpul petrecut acasa, in familie, obisnuiesc sa-si faca timp si pentru prieteni.

Comparativ cu anul trecut, bugetul mediu alocat sarbatoririi Pastelui nu a crescut semnificativ din punct de vedere statistic, suma medie situandu-se in jurul valorii de 359 lei in 2014, fata de 358 lei in 2013.

buget

Traditia vopsirii oualor in casa inca se pastreaza in familiile orasenilor

Vechea traditie a vopsirii oualor in casa este respectata de catre 64,8% dintre orasenii intervievati.

Cu toate acestea, oferta retailerilor vine in sprijinul a 17,2% dintre respondenti care prefera sa cumpere ouale rosii din magazin fara a mai depune efortul de a le vopsi in casa.

oua rosii

Dar, atunci cand vorbim despre cozonac, tendinta se schimba, in sensul ca acesta este cumparat de aproape 50% dintre persoanele cuprinse in esantion, numai 33,6% depunand efortul de a-l pregati in casa.

cozonac pasca drob

Si, chiar daca, comparativ cu ouale si cozonacul, pasca si drobul au destul de multi non-consumatori, cei mai multi dintre consumatorii acestor categorii de produse le pregatesc in gospodarie, 34,0% pasca si 42,8% drob. La polul opus se situeaza vinul, care este cumparat de aproape 50% dintre orasenii intervievati.

vin

Si, pentru ca traditia de Paste presupune consumul de carne de miel sau ied, aproape jumatate, 49,0% dintre respondenti intentioneaza sa cumpere acest tip de carne pentru a sarbatori Invierea Domnului. 

Mai mult de atat, numarul consumatorilor de carne de miel sau ied creste daca ii luam in calcul si pe cei 7,1% care primesc acest tip de carne de la familie/prieteni, dar si pe cei 2,0% care cresc iezi sau miei in propria gospodarie.

Exista totusi si oraseni, 5,3% care nu isi permit din punct de vedere financiar sa achizitioneze carnea traditionala de Paste.

carne

Respondentii care NU intentioneaza sa consume carne de miel sau ied cu ocazia Sarbatorilor Pascale, vor alege alternative mai ”economice” cum ar fi carnea de pui sau porc.

miel

Pe langa bucate traditionale, Pastele vine si cu cadouri pentru cei dragi

Cu ocazia Pastelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate, din mediul urban, au declarat ca intentioneaza sa cumpere cadouri celor dragi.

Principalul ”beneficiar” al acestor cadouri este persoana iubita, peste 60% dintre respondenti oferind ”perechii lor” daruri de Paste.

De asemenea, mai mult de jumatate dintre acestia au declarat ca vor oferi cadouri atat  parintilor, 58,4% cat si copiilor sau nepotilor, 57,7%.

cumparaturi

Si pentru ca cel mai bun cadou este cel pe care ti-l oferi singur, peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca intentioneaza sa se innoiasca de Paste, cumparandu-si diverse obiecte vestimentare. Ca tendinta, tinerii cu varsta intre 18 – 25 ani sunt mai dispusi sa investeasca in propria garderoba, respectand traditia de a te ”innoi de Paste”.

cumparaturi imbracaminte incaltaminte

Ca si anul trecut, peste 50% dintre respondenti NU vor primi beneficii suplimentare de la locul de munca

In acest an, persoanele active pe piata muncii nu se vor mai bucura de o minivacanta similara celei din anul 2013, dovada fiind si procentul simtitor mai mic, fata de anul precedent, al celor care vor avea zile libere suplimentare, 5,2% in 2014, fata de 16,7% in 2013.

De asemenea, comparativ cu anul 2013, angajatorii raman, in general, la fel de retinuti in a acorda beneficii suplimentare cu ocazia Sarbatorilor Pascale.

Cu toate acestea, 15,2% dintre persoanele intervievate, care sunt angajate, vor primi totusi prima de Paste in bani, in timp ce 11,2% dintre acestia vor beneficia de tichete cadou si 4,9% de produse cadou.

beneficii salariale

Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national – urban, in perioada 4 – 8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 55 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,81%.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author