Published On: mar, Ian 21st, 2014

Interventiile ISU “Dunarea” Braila mai eficiente comparativ cu anii trecuti. Numarul incendiilor a scazut in 2013 fata de 2012

Share This
Tags

poza isuAstazi, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dunarea" Braila a depus in cadrul Prefecturii, un raport de activitate pe anul 2013.

Astfel, conform spuselor Lt.col. Ion Cristian, activitatea operativa s-a materializat in 4631 actiuni de raspuns in urma producerii situatiilor de urgenta (in medie 13 pe zi) la care au actionat serviciile profesioniste sau serviciile voluntare/private pentru situatii de urgenta, clasificate astfel: 3916 interventii S.M.U.R.D. (84,56%), 235 pentru stingerea incendiilor (5,07%), 231 alte interventii (4,99%), 185 alte situatii de urgenta (3,99 %),  63 cazuri de asistenta a persoanelor (1,36%) precum si o actiune de protectie a mediului (0,03%).

Comparativ cu anul 2012, numarul evenimentelor produse in zona de competenta, a inregistrat o scadere cu 5,96%, respectiv de la 4925 in 2012 la 4631 in 2013.

Analizand interventiile la incendii se constata o scadere a acestora cu 1,27% fata de anul precedent, iar pe timpul manifestarii lor au fost salvate 12 adulti, 6 copii, 135 pasari 685 animale si bunuri materiale in valoare de aproximativ 13.659.500 lei. Ca efecte negative au fost inregistrate 1 persoana decedata fata de 4 in anul 2012, 2 persoane ranite, 166 animale si 350 pasari moarte si pagube materiale estimate la 4.184.570 lei.

Cu privire la incendiile de vegetatie uscata, acestea au fost in numar de 100 (210 in 2012), fiind afectate un total de 129,232 ha de teren.

Echipajele Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare au fost alertate sa intervina la 3916 cazuri (in medie 11 pe zi), in scadere cu 2,75% fata de anul 2012, acordând ajutor medical calificat unui numar de 3725 persoane adulte si 112 copii.

In perioada analizata serviciile profesioniste au actionat si pentru alte interventii sau alte situatii de urgenta constând in: 93 misiuni la evenimente publice de amploare care pot genera situatii de urgenta, 42 de asanari a teritoriului de munitie ramasa neexplodata si 5 distrugeri de munitie, 16 interventii in urma inundatiilor, 13 actiuni pentru salvari de animale si 135 alte situatii (interventii pentru deblocarea persoanelor din locuinte, actiuni pentru degajarea si spalarea partii carosabile in urma accidentelor rutiere, degajarea de turturi si zapada, deblocari de usi, degajari copaci, degajari de persoane din diferite medii).

Serviciile voluntare pentru situatii de urgenta au actionat independent la 78 de interventii, in cooperare cu serviciile profesioniste la 85, iar 2 interventii au fost gestionate independent de catre S.P.S.U.

Pentru cresterea nivelului de pregatire a personalului si a abilitatilor practice,  verificarea capacitatii de conducere si coordonare a situatiilor de urgenta, viabilitatii planurilor de raspuns si a imbunatatirii conceptiei de interventie, in decursul anului 2013 la nivelul inspectoratului s-au desfasurat 4 exercitii de cooperare din care, 2 s-au desfasurat sub forma conducerii fara actiune in teren si 2 cu actiune in teren.

In data de 04.10.2013 a fost operationalizat si la Garda nr. 3 de interventie Faurei Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare reusind astfel reducerea timpilor de raspuns in zona de competenta.

Conform graficului anual aprobat, au fost executate 5 recunoasteri in teren la operatori economici si institutii publice, datele si informatiile constituind baza documentara intocmirii a 4 fise de recunoastere si actualizarea a 2 planuri operative de interventie.

De asemenea in decursul anului au fost depuse si verificate in vederea avizarii un numar de 112 planuri de interventie de la operatori economici si institutii, din care 86 au fost avizate si 26 au fost remise in vederea completarii tuturor datelor si reluarii procedurii de avizare.

In urma efectelor fenomenelor hidro-meteorologice periculoase inregistrate in luna septembrie a anului precedent, in perioada 12 – 19.09.2013 au fost trimise forte si mijloace in sprijin in zona de competenta a ISUJ Galati pentru evacuarea apei, scoaterea mâlului din locuinte si curti, decolmatarea fântânilor, potabilizarea apei si descarcarea de ajutoare in localitatile Vamesu, Baneasa, Pechea, Slobozia Conachi si Cuza Voda.

La 31.12.2013 dinamica de personal era ca procent de incadrare 96,93%.

2013- an de dotari pentru ISU Braila

Anul 2013 poate fi considerat de referinta in dotarea cu tehnica de interventie prin finalizarea cu succes a proiectului „Achizitionare echipamente specifice pentru imbunatatirea capacitatii si calitatii sistemului de interventie in situatii de urgenta si pentru acordarea asistentei medicale de urgenta si a primului ajutor calificat, in Regiunea Sud-Est” finantat in cadrul Programului Operational Regional cu sprijinul Consiliului Judetean.

In cadrul acestui proiect, parcul auto al unitatii a fost improspatat cu 10 autospeciale echipate complet conform standardelor in vigoare: 3 ambulante SMURD (2 tip B2 si 1 tip C), 6 autospeciale de lucru cu apa si spuma (3 de capacitate medie si 3 de capacitate marita) si 1 autospeciala pentru descarcerari grele.

Cu toate acestea, analizand vechimea autovehiculelor din dotare prin prisma prevederilor legale, rezulta ca 51,35 % din autovehicule au durata normala de functionare depasita.

Disfunctionalitati in activitate

Principalele greutati intampinate in organizarea si desfasurarea activitatilor specifice au fost determinate de insuficienta resurselor financiare alocate prin buget, raportate la nevoile institutiei, de posibilitatile reduse de finantare de catre comunitatile locale a masurilor de prevenire si interventie si nerealizarea unei acoperiri eficiente a teritoriului judetului cu servicii voluntare pentru situatii de urgenta dotate cu autospeciale de stingere a incendiilor, de participarea unui numar redus de servicii voluntare pentru situatii de urgenta la concursurile profesionale, ca urmare a lipsei fondurilor financiare necesare deplasarii loturilor, de metodologie anevoioasa la incadrarea posturilor vacante de sef serviciu voluntar pentru situatii de urgenta, urmare a interpretarii prevederilor O.U.G. nr. 63/2010, de culegerea si centralizarea datelor de la comitetele locale si institutiile care asigura functii de sprijin in gestionarea situatiilor de urgenta s-a realizat uneori greoi fapt ce putea determina intârzieri ale raportarilor catre esaloanele superioare, de lipsa de combustibil care a dus la executarea a doar doua exercitii cu forte si mijloace in teren, fapt ce a afectat calitatea procesului de pregatire, precum si de lipsa unui poligon necesar pentru desfasurarea instructiei de specialitate si minipoligoane la nivelul subunitatilor.

MONICA ENE

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-