Published On: Soare, Ian 26th, 2014

Fara adapost sau curent electric, pierduti prin nametii din judet! Situatia este critica in Braila

zapada_viscol_16592500La Centrul de Asistenta si Gazduire a persoanelor fara adapost de pe strada Ramnicu Sarat nr. 115 se afla in prezent 57 persoane, care au fost preluate de catre oamenii legii.

In prezent, nu sunt alimentate cu energie electrica localitatile Baraganu si Tataru. Echipe ale Electrica actioneaza pentru remedierea defectiunilor.

ISU a salvat doi barbati din Surdila Gaiseanca

In data de 25 ianuarie, la orele 22.15, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „Dunarea” al judetului Braila a fost informat telefonic de catre ofiterul de serviciu din cadrul Institutiei Prefectului de disparitia a doi cetateni din comuna Surdila Gaiseanca, care lucrau la o ferma pe raza comunei Surdila Gaiseanca si care urmau sa faca schimbul de tura in serviciul de paza. Acestia se intorceau de la ferma catre domiciliu si au ramas blocati pe drumul de intoarcere, la cca. 3 km de comuna Surdila Gaiseanca, din cauza fenomenului de inghet al filtrului de motorina al tractorului. Nu s-a reusit a se lua legatura cu cei doi cetateni disparuti deoarece releu de telefonie mobila Vodafone din zona nu functioneaza si nu exista semnal.

"Prin Ordinul Prefectului judetului Braila, a fost dislocat un utilaj de deszapezire apartinand Sectiei Drumuri Nationale Braila, in sprijinul echipelor de salvare a celor doi cetateni, iar din cadrul structurilor Ministerului Apararii Nationale de pe raza judetului Braila, a fost dislocat, in sprijinul echipelor de cautare-salvare a celor doi cetateni, o autospeciala 6×6, tip 665 T, cu un echipaj format din sase militari", a declarat Stefan Stoian, purtator de cuvant in cadrul ISU Braila.

La actiunea de cautare-salvare a celor doi, a participat subprefectul judetului Braila, inspectorul sef al inspectoratului pentru situatii de urgenta, primarul comunei Surdila Gaiseanca, voluntari din cadrul Comitetului Local pentru Situatii de Urgenta Surdila Gaiseanca cu un tractor cu lama din cadrul UAT  Faurei, un echipaj format din 21 cadre militare, o autospeciala si o ambulanta SMURD din cadrul Detasamentului 2 de Pompieri Braila – Garda de interventie Faurei, a fost alertata tura de serviciu a Detasamentului 1 de Pompieri Braila – Garda de interventie Ianca si un echipaj format din 29 jandarmi cu doua autospeciale din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean Braila.

La ora 04.00, unul dintre cei doi ramasi blocati pe camp, a luat legatura telefonic cu personalul de interventie, specificand zona unde sunt blocati.

In urma eforturilor depuse, la ora 09.00, echipele de cautare-salvare au ajuns la cei doi, au fost preluati si transportati la Primaria Surdila Gaiseanca.

Au fost evaluati medical de catre echipajul SMURD, nu a necesitat ajutor medical, ulterior acestia s-au deplasat la domiciliu.