Published On: vin, Oct 4th, 2013

Guvernul a platit 140.000 de euro pe o casa batraneasca din Braila

Share This
Tags

* Sediul ANCOM Braila, “o casuta” de 140.000 de euro, pentru care s-a mai platit si reabilitarea * ANCOM: “Se impune REVIZUIREA IMAGINII institutiei” *

Cei trei unici angajati ai Oficiului Judetean Braila al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) par sa fie cei mai privilegiati lucratori la stat din judet, acestia protejand interesele utilizatorilor braileni de comunicatii dintr-un sediu achizitionat, in anul 2009, cu o suma supraevaluata, mai precis 140.000 de euro, se arata pe blogul jurnalistului de investigatii Alin Cristea. OJ Braila se afla in subordinea Directiei Regionale Iasi a ANCOM.
In ciuda asteptarilor, nu vorbim despre o cladire impresionanta, situata intr-o zona ultracentrala a orasului, ci de o casa batraneasca, fara etaj, cu o suprafata de 78 mp, din apropierea Uzinei de Apa Braila. Terenul pe care se afla sediul ANCOM Braila are o suprafata de 256 mp. Cu aceasta suma, Oficiul Judetean se putea muta intr-o casa P+1, cu o suprafata construita de 240 mp si un teren de 800 mp, in centrul municipiului Braila. Pretul maxim al unui imobil similar din acea zona este de 80-85.000 de euro, raportat la anul in care a fost facuta achizitia, conform opiniei Marianei Anghel, agent imobiliar.

“Maxim 80-85.000 de euro, in acel an (n.r. 2009). Acum se gasesc case, cu o suprafata de teren mai mare, chiar si la 50.000 de euro. E mult prea mult pentru aceea zona si mai ales pentru suprafata construita, care este mica”, a declarat agentul pentru cristeaalin.wordpress.com.

Noul sediu al ANCOM Braila a fost cumparat in anul 2009, justificarea principala fiind reprezentata de faptul ca angajatii Oficiului Judetean nu aveau spatiul necesar derularii activitatii. Vechiul sediu se afla pe principala artera de circulatie a Brailei, intr-o cladire de birouri.

In Nota de fundamentare a achizitiei sediului se invoca “insuficienta spatiului necesar desfasurarii activitatii raportat la numarul de personal angajat”, desi conform Statelor de functii din perioada 2007-2011, Oficiul Judetean Braila avea un numar de doar trei angajati.
Si de parca nu ar fi fost de ajuns, risipa banilor Autoritatii, aflata sub control parlamentar, continua la Braila. Sediul Oficiului Judetean, achizitionat cu 140.000 de euro, este proaspat reabilitat, dupa ce in luna august 2013, ANCOM a anuntat ca intentioneaza sa achizitioneze “lucrari pentru reparatii imobil sediul OJ Braila”.
Cumparat in urma cu patru ani cu o suma impresionanta, pentru ca cei trei angajati ai ANCOM Braila sa aiba mai mult spatiu de lucru, imobilul din strada Franceza se pare ca se afla intr-o stare jalnica, dupa cum se precizeaza intr-un document al Autoritatii.
Tranzactia de 140.000 de euro se pare ca a fost un fiasco total, daca tinem cont ca in afara de supraevaluarea pretului, imobilul se afla, inainte de reabilitare, intr-o stare avansata de degradare.
“Suprafata treptelor de acces in imobil este deteriorata aproape in totalitate. / Grupul sanitar necesita inlocuirea vaselor deteriorate si refacerea placarii cu faianta si gresie./Repararea peretilor si zugravirea acestora”, se arata in documentul ANCOM.
ANCOM Curtea de ConturiMai mult decat atat, tot in documentul citat se precizeaza ca “de la preluare, imobilul nu a fost igienizat si zugravit”. Reamintim ca de la cumpararea imobilului au trecut patru ani si de asemenea ca principalul motiv al achizitiei a fost acela al necesitatii unui spatiu mai mare de lucru penru angajati.
Curtea de Conturi: ” Nu se impunea necesitatea achizitionarii”
Intr-un raport al Curtii de Conturi, care a avut ca tema auditarea performantei realizarii veniturilor si utilizarii acestora, in perioada 2007-2011, la Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii apar critici cu privire la modul in care au fost achizitionate imobilele care se afla in patrimoniul Autoritatii. Curtea de Conturi subliniaza faptul ca “nu reiese in nici un fel faptul ca, pentru buna desfasurare a activitatii prezente si viitoare a ANCOM, se impunea necesitatea achizitionarii unor imobile de dimensiuni si caracteristici superioare”.

Scuza ANCOM este cel putin una hilara, si apare intr-un document intern al Autoritati: “Faptul ca ANCOM este o institutie publica autonoma, se impune REVIZUIREA IMAGINII institutiei si acordarea unei atentii DEOSEBITE modului de prezentare a imobilelor cu destinatia sedii pentru Oficiile Judetene”.

Practic, pentru suma de 140.000 de euro si existand nevoia unui spatiu de lucru mai adecvat pentru cei trei angajati, Oficiul Judetean Braila si-a desfasurat activitatea mai bine de trei ani de zile intr-o casa batraneasca, in conditii insalubre, imobil care anul acesta a necesitat lucrari pentru reparatii.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-