Published On: Soare, Oct 27th, 2013

10 trucuri pentru a te mentine treaz cand esti obosit

Share This
Tags

Sindromul-de-oboseala-cronica copyAtunci cand pierdem o noapte intreaga sau cand reusim sa prindem doar cateva ore de somn pare imposibil sa ducem la bun safarsit sarcinile care ne asteapta la locul de munca. Chiar daca este posbil sa nu functionam tot timpul la randament maxim, exista cateva trucuri care ne pota ajuta sa ne mentinem concentrarea.

Redactorii site-ului american wonderhowto.com, au adunat mai multe sfaturi utile in astfel de situatii,dintre care vi le prezentam astazi pe 10 cele mai eficiente:

1. Sarti peste micul dejun, nu consunati mancaruri grele la pranz si evitati alimentele care contin amidon. Pentru a digera alimentele pe care noi le consumam organismul are nevoie de energie. Cu cat acestea se digera mai greu, cu atat necesarul de energie este mai mare. Daca am dormit putin, o masa grea ne poate consuma farama de energie pe care noi ne bazam pentru a trece cu bine de ziua respectiva, iar organismul va cere somn pentru a-si reincarca bateriile. Pentru a nu ne infometa totusi, nutritionistii recomanda sa ne bazam fructe, legume si pe alte alimentele bogate in proteine (oua, migdale, etc).

2. Consumati bauturi care contin cafeina, daca simtiti nevoia, insa nu excesiv si nu tot dintr-o data. Incercati sa le consumati gradual, pe parcursul zilei.

3. Beti multa apa. Deshidratarea cauzeaza oboseala, iar drumurile frecvente la toaleta va ajuta sa va mentineti treaz.

4. Feceti miscare la fiecare 30-60 de minute. Plimbati-va, faceti exercitii fizice simple (flotari, sarituri).

5. Expuneti-va la cat mai multa lumina, in special lumina naturala.

6. Ascultati muzica antrenanta.

7. Din cand in cand, spalati-va pe maini si pe fata cu apa rece.

8. Stimulati-va simturile, cu ajutorul unor uleiuri esentiale precum cel de menta.

9. Incercati presopunctura pentru a va stimula creierul. Masati-va podul palmei intre degetul mare si cel aratator sau picioarele, in spatele genunchilor, aproximativ patru degete mai jos de genunchi.

10. Incercati, intr-o pauza, respiratia utilizata in exercitiile yoga. Respirati doar pe nas si incordati abdomenul cat puteti de tare la fiecare inspiratie. Incercati sa faceti asta cat mai repede.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-