Published On: vin, Sep 6th, 2013

Incepand din acest an, Evaluarea Nationala va avea o pondere crescuta, de 75% in media de admitere la liceu

Share This
Tags

eleviMinistrul Educatiei, Remus Pricopie a anuntat ca se va schimba formula de calcul a mediei de admitere la liceul. Incepand din acest an, media de la Evaluarea Nationala va avea o pondere de 75%, fata de 50% cat a fost pana acum, iar media generala de absolvire va fi in proportie de 25%. Din cauza diferentelor insemnante intre mediile mari obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului si mediile mici obtinute de acestia la Evaluarea Nationala, a fost  luata aceasta decizie.

 Modificare formule de calcul a mediei de admitere la liceu este una dintre cele mai notabile schimbari pe care elevii le vor resimti in anul scolar 2013-2014.

 ”Ministerul Educatiei Nationale a decis ca, din anul scolar 2013-2014, in media finala pentru admiterea in invatamantul liceal, proportia mediei celor patru ani de gimnaziu sa fie de doar 25%, redusa asadar, comparativ cu cea existenta pana acum, de 50%. Media obtinuta la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a va avea insa o pondere mai mare in calculul mediei finale, respectiv 75%, fata de 50%, cat era pana acum. Decizia vine in urma analizei datelor inregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala. Cele mai multe situatii (59,52% din unitatile de invatamant) releva diferente de 2 pana la 2,5 puncte intre felul in care au fost evaluati elevii pe parcursul gimnaziului si media de la evaluarea nationala a acestora”, a anuntat Ministerul Educatiei.

 In toate orasele tarii sunt diferente de la 1,5 pana la 2,5 puncte intre notele de la clasa si notele de la Evaluarea Nationala.

 Numai Bucurestiul si judetul Braila inregistreaza un raport normal intre evaluarea la clasa si Evaluarea Nationala, dar reprezinta doar 4,76% din totalul judetelor.

 O situatie ingrijoratoare o reprezinta si faptul ca 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Nationala, nu au reusit sa obtina minim 5. O parte a elevilor se incadreaza in sfera analfabetismului functional. De asemenea, abandonul scolar este un fenomen intalnit mai ales la trecerea de la invatamantul gimnazial la cel liceal si este direct proportional cu esecul scolar inregistrat in urma Evaluarii Nationale.

 Toate unitatile de invatamant unde diferentele de notare sunt mari sau unde numarul de elevi cu medii de promovare a fost scazut vor fi monitorizate in mod constant.

 Inspectoratele scolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile scolilor vizate vor fi evaluate in functie de masurile pe care le vor adopta pentru imbunatatirea procesului de predare – invatare.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-