Published On: lun, Iul 15th, 2013

PIATA AUTO: Scad vanzarile de autoturisme noi. Ce marci sunt in topul preferintelor

Share This
Tags

Registrul Auto Roman verifica on-line valabilitatea ITP-uluiConform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 18,6% in prima parte a anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, piata auto avand astfel un ritm de scadere de 19,4%.

Intr-un comunicat, APIA face lumina asupra cifrelor de afaceri realizate in urma vanzarilor de autoturisme mentionand ca:

“In continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (75% din total in iunie). Astfel, pe fondul demararii tarzii a Programului «Rabla», dar si a accesului dificil la credite, vanzarile catre persoanele fizice reprezinta la 6 luni doar 19% din total (in crestere totusi fata de primele 5 luni, cand acest procent era de 15%). Pentru comparatie, in primul trimestru din 2012 (dupa 3 luni de functionare a Programului «Rabla») acest raport era de 31% persoane fizice si 69% persoane juridice. In plus, continua sa se manifeste in piata impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 102.000 unitati la autoturisme si 21.500 la vehicule comerciale, au o crestere de 38%, respectiv 6% fata de 2012. Din aceste cifre rezulta ca la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut in Romania au fost aduse alte 4,1 rulate”

 In primele sase luni ale 2013 au fost vandute 28.964 de autoturisme.

Topul celor mai cautate marci auto este condus de autohtona Dacie cu 8.494 unitati vandute (29,3% din total), urmata apoi de Volkswagen (3.450 unitati / 11,9%), Skoda (2.347 unitati / 8,1%), Renault (1.754 unitati / 6,1%), Ford (1.622 unitati / 5,6%) si Hyundai (1.361 unitati / 4,7%).

Dintre modelele Dacia, Loganul este lider, urmat fiind de Duster, Sandero si nu in cele din urma de Skoda Octavia si Volkswagen Golf, marci international renumite pentru fiabilitatea lor.

“Analizand segmentarea pe clase, remarcam ca dupa 6 luni doar clasa monovolum este pe plus, toate celelalte fiind pe minus, cu scaderi cuprinse intre 18% si 44%. Modificarea Codului Fiscal prin care a fost limitata deductibilitatea amortizarii se dovedeste a fi un factor suplimentar de scadere pentru autoturismele din clasele superioare (D, E, F), acestea inregistrand scaderi peste media pietei (31% – 44%)”, potrivit comunicatului APIA

Se pare ca motorizarile diesel sunt cele mai cautate, astfel ca procentul livrarilor de masini cu motoare diesel a continuat sa urce, ajungand la 56,4%, fata de 50,2% in aceeasi perioada a anului trecut. Conform topului celor mai cautate marci, tot motoarele diesel au prioritate pe piata auto reprezentand peste 70% din vanzari,

Statisticile arata ca productia a scazut in iunie cu 13,4% fata de luna precedenta, astfel ca pe primul semestru cresterea fata de 2012 a fost de 36,6%, la 224.773 unitati, cifra datorata in exclusivitate productiei de autoturisme, care a inregistrat un avans de 44,7% (volum total 224.759 unitati). Cea mai mare cerere a inregistrat-o Dacia Duster (63.735 unitati), urmata de Dacia Sandero (62.957 unitati), Dacia Logan (54.227 unitati) si Ford B-MAX (43.464 unitati).

Si la exporturi s-a inregistrat o majorare semnificativa, de 23,3%, la un volum total de 188.744 unitati. Cresterea se datoreaza in exclusivitate autoturismelor, care inregistreaza un plus de 30,2%.

Daca in Romania, cel mai bine vandut model din gama Dacia a fost Loganul, strainii au preferat varianta Sandero (10.882 unitati), acesta fiind cel mai exportat model in luna iunie, urmat de Duster (9.377 unitati) si B-MAX (7.003 unitati). Pe ansamblul celor sase luni pe primul loc este totusi varianta 4×4 Duster (64.236), urmat de Sandero (60.446) si Ford B-MAX (43.312).

Anul trecut s-a inregistrat una dintre cele mai mari scaderi din UE in ceea ce priveste vanzarile de  autoturisme si vehicule comerciale noi in procent de 20,9%, la 87.505 de unitati, Pentru anul in curs APIA spera la un avans de 5%.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-