Published On: lun, Iun 3rd, 2013

UE modifica cerintele referitoare la ITP si inmatriculare

masini* Comisia TRAN a adoptat rapoartele referitoare la Regulamentul privind inspectia tehnica periodica a autovehiculelor si remorcilor si cel despre modificarea Directivei 1999/37/CE privind documentele de inmatriculare pentru vehicule *

Conform noilor prevederi, vehiculele din categoriile M1 si N1, autoturisme și dube, trebuie supuse ITP la patru ani de la data la care vehiculul a fost inmatriculat pentru prima data si apoi o data la doi ani, in timp ce vehiculele din categoriile M2, M3, N2, N3, T5, O3 si O4, pentru transport in comun, ar urma sa treaca prin aceasta procedura la un an de la data la care vehiculul a fost folosit prima data si ulterior anual.

De asemenea, indiferent de data ultimei inspectii tehnice periodice, autoritatea competenta poate solicita ca un vehicul sa fie supus unei verificari suplimentare inainte de data mentionata dupa un accident care a provocat avarii majore principalelor componente de siguranta a vehiculului, precum rotile, suspensiile, zonele de deformare, directia sau franele, atunci cand sistemele si componentele de siguranta si cele legate de protectia mediului ale vehiculului au fost transformate sau modificate sau in situatia in care un vehicul din categoria M1 sau N1 depaseste un kilometraj de 160.000 km.

Rezultatele ITP, inclusiv informatiile despre kilometraj, trebuie inscrise in registrele nationale, ceea ce va facilita identificarea cazurilor de fraudare a odometrului. CE estimeaza ca fraudarea odometrului afecteaza intre 5% si 12% din masinile uzate vandute, iar acest fapt determina un cost foarte mare, care se ridica la mai multe miliarde de euro anual, si o evaluare incorecta a capacitatii de a participa la trafic a unui vehicul.

Comentarii

comentariu

About the Author

-