Published On: vin, Iun 7th, 2013

Solicitarile la numarul de urgenta 112 sunt in crestere

SONY DSCO statistica efectuata conducerea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta, in luna mai, la nivelul judetului Braila, scoate in evidenta faptul ca numarul solicitarilor prin apelul de urgenta 112 au crescut considerabil.

Daca facem o comparatie cu situatia din luna aprilie, constatam ca cifrele s-au majorat destul de mult. In luna trecuta s-au efectuat, in total, 22.010 de apeluri la 112, fata de 20.611, cate erau in aprilie. Din cele 22.010, la Politie au fost 2.122, cu 204 mai multe fata de aprilie, la Ambulanta au existat 3.620 solicitari, fata de 3.572 cate au fost in aprilie. La ISU+SMURD/SMURD au existat 534 de apeluri, cu 46 mai multe fata de aprilie, iar echipajele de la Jandarmerie au fost solicitate de 65 de ori, fata de 56 cate s-au inregistrat in aprilie.

 “Statistica pe anul 2012 realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) arata ca la Numarul Unic de Urgenta 112 din judetul Braila au fost primite si tratate 270.483 apeluri. Dintre acestea, 30,01%, adica 81.162, au fost reale si 69,99% (189.321) false. Cele mai multe au fost transferate catre Ambulanta – 56,27% (43.516), Politie – 33,71% (26.072), Pompieri si SMURD – 9,21% (7.123) si Jandarmerie – 0,81% (628). Majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare constatarilor facute de catre autoritatile statului, 44 cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112. Multe persoane suna fara a avea o urgenta, adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun muzica sau nu vorbesc. Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale. Autoritatile fac apel la cei care suna abuziv sa nu incarce inutil liniile de urgenta 112, intrucat un apel fals poate duce la pierderea unei vieti. La 112 se suna doar atunci cand aveti cu adevarat o urgenta”, a precizat col. dr. ing. Mihail Balaban de la Oficiul Judetean de Telecomunicatii Speciale (OJTS) Braila.

Iata cateva sfaturi pentru utilizarea numarului de urgenta 112: in momentul in care se apeleaza 112 trebuie sa se anunte ce urgenta exista; locul evenimentului; de la ce numar de telefon se suna; numele apelantului. Dupa furnizarea acestor date, cel care solicita interventie prin 112, apelantul trebuie sa ramana la telefon pentru a fi pus in legatura cu agentia de urgenta de care au nevoie si pentru a primi eventuale recomandari. Daca legatura cu numarul 112 se intrerupe, trebuie sa se sune din nou, sa ramana calm si sa raspunda la toate intrebarile, si nicidecum sa inchida apelul pana cand nu i se spune.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-